سازمان عفو بین الملل در گزارشی با اشاره به استفاده جنگنده‌های رژیم سعودی از بمب‌های خوشه‌ای غیرمنفجره علیه مردم بی دفاع یمن، اعلام کرد: این بمب‌ها یمن را به میدان مین تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل در گزارشی از استفاده مجدد جنگنده های رژیم سعودی از بمب های ممنوعه بین المللی علیه مردم بی دفاع یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، عفو بین الملل در گزارش خود آورده است که سعودیها بار دیگر به استفاده از بمب های خوشه ای غیرمنفجره علیه مردم یمن مبادرت کرده اند.

در بیانیه این سازمان همچنین آمده است: استفاده مکرر سعودیها از بمب های خوشه ای در یمن، این کشور را به میدان مین تبدیل کرده است.

عفو بین الملل در گزارش خود همچنین خواستار توقف هرچه سریعتر حملات رژیم سعودی به یمن به وسیله تسلیحات ممنوعه بین المللی شده است.

در گزارش این سازمان آمده است: بسیاری از کودکان یمنی به دنبال استفاده سعودیها از این نوع تسلیحات یا کشته و یا معلول می شوند.

گفتنی است، پیشتر نیز سازمان عفو بین الملل و سازمان های حقوق بشری بین المللی بارها از رویکرد رژیم سعودی در استفاده از بمب های ممنوعه علیه مردم بی دفاع یمن ابراز نگرانی کرده بودند.