تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

شیراز – کتاب «دم گربه به چه درد می خورد؟» از سوی انتشارات هوپا به نویسندگی الهام مزارعی منتشر شد.

نویسنده کتاب «دم گربه به چه درد می خورد؟» در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ماجراهای بامزه‌ کتاب مربوط به یک آقای‌گربه است که دیگر از آشغال‌گردی خسته شده و دلش می‌خواهد یک شغل درست‌وحسابی داشته باشد. بیش‌تر از همه هم دلش می‌خواهد رییس شود، اما شغل‌های زیادی را امتحان می‌کند. بی‌خبر از این که چه نقشه‌هایی برای دم نازنینش کشیده‌اند. دُم آقای گربه در تمام شهر معروف می‌شود، اما چه بلاهایی که سرش نمی‌آید …

مزارعی بخشی از داستان را اینگونه روایت می کند: آقای گربه که از حرف‌های بچه‌ها گوش‌هایش سیخ شده بود، نمی‌دانست همان‌ روز حادثه به محض فرار بچه‌ها، شاهزاده‌ بستنی قبل از آن‌که کاملاً بیهوش شود، چوب جادویی‌اش را در هوا چرخانده و …

اجیپور، مجیزور، لاترجیکور!

یک گرد جادویی نامرئی تمام شهر را پوشانده و وارد مغز بچهها شده، تا بچه‌ها چیزهایی را بگویند که عجوزه‌ها دوست دارند مردم بشنوند.

الهام مزارعی لیسانس میکروبیولوژی دارد. او که متولد بیست و هشتم بهمن ۱۳۵۸ در شیراز است تاکنون کتاب‌های رمان کودک «مامان کله دودکشی»(نشر افق، منتخب لیست کلاغ سفید فرانکفورت ۲۰۱۴، برگزیده‌ی لیست لاکپشت پرنده ۱۳۹۳، راه یافته به دور نهایی جشنواره‌ی خلق کتاب تصویری، کتاب تقدیری جشنواره‌ی کتاب برتر کودک و نوجوان ۱۳۹۴)، رمان کودک نوجوان «گوانجی و سیصدوشصت درجه‌ی جادویی»(نشر پیدایش، ۱۳۹۳ ، راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی جشنواره‌ی داستان کوتاه شیراز رمان کودک)، «سفرهای شگفت انگیز گوانجی و آفتاب پرست نقره‌ای»(راه یافته به مرحله‌ی نهایی جشنواره‌ی کتاب برتر کودک و نوجوان) و رمان کودک «دختر کوچولو، فرمانده سیبیلو»(برگزیده‌ی لیست لاکپشت پرنده ۱۳۹۴، برگزیده‌ی مرحله‌ی نهایی جشنواره‌ی شهید غنی‌پور، تهران، ۱۳۹۴) را منتشر کرده است.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، 10 جلد رمان کودک در نشر پیدایش دارد و 20 جلد مجموعه‌داستان تصویری در نوبت چاپ دارد.

الهام مزارعی در کارنامه ادبی خود دارای مقام اول جشنواره‌ لبخند خاکی، قزوین، داستان نوجوان من نجاتت می‌دهم بابا، مقام دوم جشنواره‌ ملک ملکوت، اندیمشک، داستان دخترکوچولو، فرمانده سیبیلو، مقام سوم جشنواره‌ بین‌المللی گولان، سنندج برای داستان نوجوان من نجاتت می‌دهم بابا و مقام تقدیری جشنواره‌ داستان کوتاه، شیراز، ۱۳۹۱ برای داستان کودک پرهای جادویی است.

 

نویسنده: الهام مزارعی

تصویرگر: الهه بهین

تعداد صفحه: ۱۱۱

نوبت چاپ : اول، ۱۳۹۴