قائم مقام شبکه نسیم درباره وضعیت قرارداد این شبکه با وزارت ارشاد توضیحاتی ارائه کرد.

علی اکبر کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی یک توافق کلی میان معاونت سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بر این شد که ما در سازمان تبلیغ نمایشگاه کتاب و فعالیت‌های وزارت ارشاد را در طول سال جاری و نه صرف نمایشگاه یا برنامه «خندوانه» داشته باشیم. از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه جدی مبنی بر حضور مردم در نمایشگاه کتاب امسال داشت، لذا به دنبال این بود که در طول سال، با مردم ارتباط داشته باشد و گزارش عملکرد فعالیت‌های خود را ارائه دهد. با توجه به همین دیدگاه، خود وزارتخانه برای مذاکره پا پیش گذاشت.

وی ادامه داد: قرار بر این شد، در قبال تبلیغاتی که در سازمان صدا و سیما صورت می‌گیرد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهداتی را انجام دهد. تاکید می‌شود که این تبلیغات و اطلاع‌رسانی منحصر به نمایشگاه و حضور میهمانان اهل قلم در برنامه «خندوانه» نبود.

کاظمی افزود: جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران شبکه برگزار و آنها با امضای قراردادی متعهد به برخی تعهدات شدند، اما علی‌رغم اینکه ما تعهداتمان را اجرایی کردیم و تبلیغات در خصوص وزارت ارشاد صورت گرفت، با این حال آنها به مفاد قراردادی که امضاء کردند، پایبند نبودند و متاسفانه با اینکه آنها تاکنون هیچ اقدامی در زمینه تعهداتشان انجام ندادند، جای تعجب است که خودشان این بحث را رسانه‌ای کرده‌اند.