دولت کره شمالی در اقدامی عجیب نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را یک انتخاب آگاهانه دانسته و وی را سیاستمداری خردمند توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به اعتقاد دولت کره شمالی «دونالد ترامپ» فردی است که می‌تواند زندگی مردم آمریکا را از هراس روزانه حمله هسته‌ ای از سوی پیونگ‌ یانگ خلاص کند.

این مطلب که در وب سایت تبلیغاتی دولت کره شمالی منتشر شده دونالد ترامپ، میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکایی را سیاستمداری خردمند و گزینه‌ای مناسب برای رای‌ دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر توصیف کرد.

ترامپ پیشتر به رویترز گفته بود که آماده است با کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی برای متوقف کردن برنامه اتمی این کشور منزوی گفت‌وگو کند و چین نیز باید به حل این مساله کمک کند.

در وب‌سایت کره‌ شمالی همچنین آمده است، پیشنهاد ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا باید تا زمانی که سئول پول بیشتری پرداخت کند نیروهایش را از کره‌جنوبی خارج کند، راهی برای اتحاد کره است.

در بخش دیگری از این مطلب تاکید شده است: مشخص شده که ترامپ نامزدی خشن، دیوانه، متکبر که آنها می‌گویند، نیست. بلکه او در واقع سیاستمداری خردمند و یک نامزد ریاست جمهوری پیشگو است.