نمایندگان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی بر کره شمالی به دلیل فعالیت های موشکی این کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، نشست سه جانبه نمایندگان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن که امروز چهارشنبه در خصوص اقدامات کره شمالی برگزار شده بود با توافق شرکت کنندگان برای تشدید فشارها بر پیونگ یانگ خاتمه یافت.

نمایندگان وزارتخانه های خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره تشدید فشار بر کره شمالی و عدم موافقت با پیشنهاد از سرگیری مذاکرات تا زمانی که کره شمالی تمایل به غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره را نشان دهد، به توافق رسیدند.

روز چهارشنبه نشست سه جانبه «کی میهیرو ایسیکانه» رئیس اداره آسیا و اقیانوسیه در وزارت خارجه ژاپن، «سون کیم» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا و «کیم هیون کیونگ» معاون وزارت خارجه کره جنوبی در توکیو برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست کره شمالی را به امتناع از اقدامات تحریک آمیز و رعایت دقیق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد فرا خوانده و همچنین درباره عدم موافقت با پیشنهاد از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ تا زمانی که کره شمالی تمایل به غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره را نشان دهد، به توافق رسیدند.

این نشست در حالی برگزار شد که روز گذشته نیز رسانه ها از آزمایش ناموفق یک موشک جدید از سوی کره شمالی خبر داده بودند.