بجنورد- مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: طی دو ماه نخست امسال یک هزار و ۱۰۳ فقره کارت سلامت برای رانندگان برون‌شهری استان صادرشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی، سعید سبحانی اظهار داشت: این تعداد کارت سلامت شغلی توسط دو شرکت طب كار خراسان شمالی صادرشده است.

وی افزود: اکنون دو شركت طب كار دارای مجوز در شهرستان‌های بجنورد و شیروان فعالیت دارند كه تمامی آزمایش‌های تشخیص طبی، معاینات بالینی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی ویژه رانندگان را انجام می‌دهند.

سبحانی خاطرنشان کرد: اطمینان از سلامت شغلی رانندگان حرفه‌ای تأثیر بسیاری در كاهش حوادث جاده‌ای دارد و ازاین‌رو برای تأمین سلامت مسافران و انجام سفر ایمن، توجه سلامت رانندگان همواره موردتوجه ما بوده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان خراسان شمالی گفت: علاوه بر آن، افزایش بهره‌وری فعالیت در حرفه رانندگی، مستلزم داشتن سلامت جسمانی است و ازاین‌رو دریافت كارت سلامت برای رانندگان الزامی است.

سبحانی اظهار داشت: ارائه كارت سلامت شغلی ویژه رانندگان حرفه‌ای، یكی از مدارک موردنیاز برای دریافت و تمدید کارت هوشمند رانندگی است.

صدور بیش از ۸۰۰۰ كارت هوشمند جهت رانندگان ناوگان عمومی

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی در ادامه گفت: طی دو ماه نخست امسال هشت هزار و ۷۵۷ فقره کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان جاده‌ای بار و مسافر در این استان صادرشده است.

سبحانی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سیستم مكانیزه صدور كارت هوشمند، در این مدت یک هزار و ۶۶۵ فقره کارت هوشمند برای رانندگان مسافری و هفت هزار و ۲۸ فقره کارت هوشمند برای رانندگان باری صادرشده است.

وی افزود: در این مدت ۵۵ نفر از رانندگان وانت‌بار و ۹ نفر از رانندگان جاده‌ای روستایی در استان نیز در این مدت موفق به دریافت کارت هوشمند شدند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان خراسان شمالی تصریح کرد: مدت اعتبار كارت هوشمند رانندگان از تاریخ صدور به مدت یک سال بوده و كارت هوشمند ناوگان تا زمانی كه تعویض پلاك صورت نگیرد، تغییر نمی‌کند.

سبحانی گفت: رانندگان برای اخذ كارت هوشمند باید به انجمن صنفی رانندگان مراجعه کنند تا پس از ارائه مدارك و مستندات مربوطه در بخش حمل‌ونقل فعالیت کنند

به گفته وی معرفی‌نامه تأمین اجتماعی، كارت سلامت، صلاحیت فردی، دارا بودن حداقل مدرك تحصیلی سیكل، گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه، دارا بودن مدرك کلاس‌های آموزشی ازجمله مدارت و شرایطی است که برای دریافت کارت هوشمند الزامی است.