معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد منتظر ابلاغ طرح نهایی توسط سازمان زیباسازی برای ادامه علمیات احداث خانه شهر در میدان امام خمینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جاوید با اشاره به وضعیت ساماندهی میدان امام خمینی گفت: ساخت وساز ساختمان خانه شهر در مرحله خاک برداری و پایداری سازی قرار دارد و مشکل خاصی در فرایند اجرا وجود ندارد.

وی با اشاره به طراحی این پروژه توسط سازمان زیباسازی گفت: با توجه به نظرات اعضای شورای شهر و متخصصان و مدیران شهرداری مقرر شد که معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گزینه نهایی را با وجود بافت تاریخی و سنتی انتخاب کرده و آن را به شورای شهر ارائه کند.

به گفته جاوید بعد از ابلاغ طرح نهایی توسط سازمان زیباسازی سازمان مهندسی عمران مناطق ساخت و ساز خانه شهر را ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: با وجود تصویب بودجه عمرانی این طرح در شورای شهر مشکل اعتباری برای تکمیل طرح وجود ندارد.

جاوید با اشاره به نگاه های مختلف برای بهسازی طرح میدان امام خمینی گفت: با توجه به اینکه میدان امام خمینی بافت تاریخی و سنتی دارد نظرات گوناگونی برای بهسازی میدان وجود دارد و برخی پیچیدگی های ساخت وساز این پروژه طبیعی محسوب می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: به دلیل این پیچیدگی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران وظیفه هماهنگی بین معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران وشهرداری منطقه ۱۲ را به عهده دارد.

وی با اشاره به روشنی وظایف مقرر شده بین سه دستگاه مذکور گفت: احداث ساختمان خانه شهر برعهده معاونت فنی و عمرانی و بهسازی محوطه میدان و موزه علی اکبرخان صنعتی بر عهده سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری است.

جاوید با رد هرگونه اهمال تعمدی در پیشبرد پروژه تاکید کرد: خوشبختانه این طرح فرایند طبیعی خودش را با دقت نظر طی کرده و مانع و مشکلی بر مسیر توسعه طرح ساماندهی میدان امام خمینی وجود ندارد.