خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه قرآن زنده کننده دل ها است گفت: باید قدر محافل قرائت و انس با قرآن را بدانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه جمع خوانی قرآن کریم که در حسینه ثارالله خرم آباد برگزار شد حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار داشت: رمضان ماه ضیافت الهی و نزول قرآن است که مهمترین ویژگی این ماه بخاطر نزول قرآن است.

تلاوت قرآن را عبادت و یاد خداوند است

وی با اشاره به اینکه رمضان ظرف نزول پرخیر و برکت و سراسر نور قرآن کریم است، عنوان کرد: قرآن کلام و معجزه الهی است که از شایستگی لازم برای هدایت، نورانیت و معنویت انسان برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اولین وظیفه انسان ها در برابر قرآن را قرائت قرآن دانست و گفت: دستور خداوند متعال به بندگان نسبت به قرآن در درجه اول قرائت و تلاوت آن است بطوریکه در قرآن می فرماید هرچه برای شما امکان دارد قرآن تلاوت کنید از قرائت ۵۰ آیه گرفته تا قرائت یک ختم قرآن در سه روز، همچنین در سیره معصومین (ع) آمده آنان سه روز یک قرآن ختم می کردند.

آیت الله میرعمادی تلاوت قرآن را عبادت و یاد خداوند دانست و بیان داشت: قرآن سبب نورانیت و شفاست به همین دلیل در روایات اسلامی مسئله قرائت قرآن بویژه در ماه رمضان مورد تاکید قرار گرته است.

وی تصریح کرد: مسئله جمع خوانی قرآن کریم که به ابتکار صدا و سیما به عنوان یک سنت حسنه در کشور رواج یافت در حقیقت تبعیت از سیره رسول مکرم اسلام است زیرا پیامبر اکرم (ص) نیز آیاتی که نازل می شد را به مومنان و مسلمانان یاد می داد و آن ها را به تلاوت قرآن تشویق می کرد.

قرآن زنده کننده دلها و بازدارنده از گناه و معصیت است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) تعلیم قرآن را بهترین اعمال می دانست، عنوان کرد: در روایات آمده است در روز قیامت درجات افراد بهشتی به تعداد آیات قرآنی است که تلاوت می کرده اند.

آیت الله میرعمادی حضور بر سر سفره پرکرامت قرآن در ماه مهمانی خدا را بهترین پذیرایی دانست و گفت: قرآن بهترین کلام، بهترین همنشین و بلیغ ترین موعظه است و تلاوت آن زنده کننده دلهاست و پیامبر اکرم (ص) به فرزندان و امت خود می فرمود ای فرزندان و امت من از قرائت قرآن غفلت نکنید.

وی قرآن را زنده کننده دلها و بازدارنده از گناه و معصیت خواند و بیان داشت: اثر تلاوت قرآن تنها در زنده کردن دل نیست بلکه باعث معنویت، نورانیت، شفابخشی دردها و مشکلات جامعه می شود و بهترین محفل و مجلس برای انسان محفلی است که قرآن در آن تلاوت و قرائت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه قرآن سبب زیبا شدن زندگی می شود، تصریح کرد: انس با قرآن زندگی را زیبا می کند و ما به دنبال این هستیم که سبک زندگی خود را مطابق سبک زندگی قرآنی قرار دهیم.

قدر محافل قرائت و انس با قرآن را بدانیم

آیت الله میرعمادی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز این است که افراد زندگی قرآنی و جامعه قرآنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن مقدمه ای برای تدبر در قرآن و تدبر در قرآن مقدمه ای برای عمل به قرآن است، اظهار داشت: امام علی (ع) در وصیت نامه خود انسان ها را به عمل به قرآن کریم سوگند می دهد.

وی گفت: باید قدر محافل قرائت و انس با قرآن را دانست و در محضر قرآن کریم زانو زد و آیات الهی را که وحی و کلام خداوند بوده را بر زبان جاری کرده و آن ها را در خون و رگهایمان جریان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه جوانی که در محافل قرآنی حضور پیدا می کند به دنبال گناه و معصیت نمی رود، ادامه داد: این جوان با قلب پاک و صفای باطن در محضر خداوند نشسته و با خداوند گفتگو می کند.

آیت الله میرعمادی ابراز امیدواری کرد جلسات جمع خوانی و قرائت قرآن مایه تاثیرگذاری در جامعه شده و افزود: آنچه مهم است تاثیر قرآن بر دل و جان و عمل انسان است لذا باید به قرآن انس گرفته و به آن عمل کنیم و زندگی قرآنی داشته باشیم.