زنجان-رئیس اداره بافت فرسوده اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان وسعت شهر زنجان ۶ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۵۱۱ هکتار بافت فرسوده دارد.

محمدحسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر از ارائه تسهیلات به بافت فرسوده در شهرهای زنجان و خرمدره خبر داد و افزود: در شهر زنجان مناطق جنوبی خیام، مرکز شهر، بازار و اطراف آن، شمال منطقه انبار غله، شرق بلوار آزادی و غرب بابایان در بافت فرسوده واقع‌شده است.

وی وسعت شهر زنجان ۶ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۵۱۱ هکتار در بافت فرسوده قرار دارد و برای نوسازی و مقاوم‌سازی  واحدهای واقع در بافت فرسوده تسهیلات ارائه می‌شود که میزان تسهیلات در شهر زنجان  ۴۰ میلیون تومان و در شهر خرمدره ۳۰ میلیون تومان است.

جعفری بابیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۲ ساله است، متذکر شد: این تسهیلات در مرحله اول تنها به شهرهای زنجان و خرمدره تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم شهر زنجان در سال جاری برای ارائه تسهیلات ۷۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده است.

جعفری یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه شهری زنجان، نحوه برخورد با بافت فرسوده است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری صورت گیرد و بدون مداخله دولت و مدیریت شهری در بافت فرسوده، مشکل این حوزه حل نخواهد شد.

وی افزود: بافت فرسوده احیاء نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و حمایت جدی دولت که باید در سال‌های آتی نسبت به عملیاتی کردن این موضوع اقدامات اجرایی صورت گیرد.