نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در واکنش به انتقاد «اوباما» از وی گفت: ظاهرا عصبانیت رئیس جمهور از من بیشتر از عامل حمله اورلاندو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» با صدور بیانیه‌ای گفت:‌ رئیس‌جمهور اوباما مدعی است که دشمن ما را می‌شناسد و همچنان به اولویت‌ بندی دشمن ما، به متحدان ما و مردم آمریکا ادامه می‌دهد. اوباما بیش از حد نگران دشمنان است. وقتی من رئیس‌جمهور بشوم، آمریکا را در اولویت قرار می‌دهم.  

ترامپ همچنین در جمع حامیانش در کارولینای شمالی گفت که ظاهرا اوباما از دست او بیش از عامل تیراندازی مرگبار ایالت فلوریدای آمریکا عصبانی است. ترامپ گفت: او باید این خشم خود را برای عامل تیراندازی و قاتلانی نگه دارد که نباید اینجا باشند.

ترامپ درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا مجددا سخن گفت و تاکید کرد که آمریکا نباید مهاجرانی را که در کشورهایشان سابقه ارتکاب جرایم مرتبط با تروریسم علیه آمریکا و متحدان آن را دارند، راه بدهد.

حادثه اورلاندو که در آن ۴۹ نفر به اضافه فرد مهاجم کشته شده و بیش از ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند عاملی برای تشدید حملات اوباما و ترامپ به یکدیگر شده است.

در همین رابطه شب گذشته اوباما در واکنش به اظهارات چند روز قبل ترامپ در خصوص اسلام افراطی، گفت: گزافه‌گویی دونالد ترامپ در مورد مسلمانان، خیانت به ارزش‌ های آمریکایی است و باعث تضعیف مبارزه با افراط گرایی می‌شود. ما در حال حاضر پیشنهاداتی از نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای رياست جمهوری ایالات متحده به منظور ایجاد مانع برای همه مسلمانان در مهاجرت به امریکا داریم، لحنی که تمامی مهاجران را یک جور در نظر می‌گیرد و می‌گوید کل جوامع مذهبی در خشونت همدست هستند.

اوباما گفت: اینکه درباره «اسلام افراطی» صحبت کنیم نشانه حواس پرتی سیاسی است. اینکه ما در باره تشدید اقدامات ضد تروریستی و افزایش محدودیت برای مسلمانان صحیت کنیم موجب می شود که مسلمانان آمریکا احساس کنند که توسط حکومت خود مورد خیانت قرار گرفته اند.