گچساران- مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کاهش خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل در کشور نیازمند برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جودی ظهر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده گچساران افزود: تدوین راهکارهای موثر برای مواجه با حوادث طبیعی همچون زلزله در کشور بسیار ضروری و مهم است.

وی با بیان اینکه وقوع حوادث و بلایای طبیعی خسارات فراوانی را به مردم در استانهای مختلف وارد می کند، اظهار داشت: در این حوادث شاهد از بین رفتن سرمایه های انسانی کشور هستیم و این امر مقاوم سازی ساخت و سازها را دو چندان می کند.

جودی تصریح کرد: حوادث طبیعی در کشور هزینه های بسیاری را به دولت و مردم تحمیل می کند و برنامه ریزی در راستای کاهش آسیبها و خسارتها در کشور امری ضروری است.

وی افزود: حوادثی همچون سیل و زلزله در سطح كشور از احتمال وقوع بالاتری برخوردارند و این امر باید با بررسیهای لازم مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای لازم ارائه شود.

جودی ساخت منازل مسكونی مقاوم را یکی از راهکارهای کاهش خسارات زلزله وسیل عنوان کرد و گفت: در سیلهای اخیر بیشتر واحدهای مسکونی فرسوده و دارای مقاومت کم ویران شدند.

وی اظهار داشت: طی سالهای مختلف حوادث و بلایای طبیعی چون سیل، زلزله و طوفان در استانهای مختلف کشور خسارات فراوانی به دنبال داشته است و این امر توجه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با مقوله بلایای طبیعی را بیشتر از قبل می‌طلبد.