قم - رئیس سازمان رسانه‌ای صبا گفت: مسلمانان از استرالیا تا آمریکا طی ۶ سال  بیش از ۳ هزار ساعت تولیدات شبکه جهانی هدهد را دریافت و استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان حلمی شامگاه جمعه در جشن ششمین سالروز افتتاح شبکه ماهواره‌ای هدهد که در مجتمع آیت‌الله سیستانی در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شبکه هدهد با شروع به کار خود با زبان عربی اولین شبکه عربی زبان، کودک و نوجوان به شمار می‌آید که در چند ماه گذشته نیز این شبکه به زبان انگلیسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: مسلمانان از استرالیا تا آمریکا در طی ۶ سال اخیر، بیش از ۳ هزار ساعت تولیدات شبکه جهانی هدهد را دریافت و استفاده کرده‌اند.

رئیس سازمان رسانه‌ای صبا، با بیان اینکه در طی این مدت ۵۰۰ کلیپ ساخته شد، افزود: افتخار ما این است که شبکه هدهد بدون موسیقی برنامه‌های خود را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر باید هوشیار بود و غافل از تحولات و پیشرفت‌ها نباشیم، افزود: باید با هوشیاری و آگاهی با استفاده از امکانات موجود در راستای نشر معارف اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حلمی عنوان کرد: در عصر ارتباطات، مکاتب مختلفی ابراز وجود کرده‌اند و متأسفانه برخی از جوانان و نوجوانان جذب این مکاتب می‌شوند؛ اما باید تلاش کنیم تا معارف الهی و اسلامی را به جوانان منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: شبکه هدهد سعی دارد تا با استفاده از ظرفیت کارشناسان رسانه‌ای، گام‌های مؤثری در راستای انتقال معارف دینی به کودکان و نوجوانان بردارد.

راه‌اندازی شبکه بزرگ‌سال هدهد

رئیس سازمان رسانه‌ای صبا، اضافه کرد: امروز راه‌اندازی شبکه بزرگ‌سال هدهد نیز مورد تقاضای جامعه است که امیدواریم بتوانیم در آینده این امر را محقق کنیم.

وی بیان داشت: پخش ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت علی(ع) در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه هدهد، کار بزرگی بود که به حول و قوه الهی در حال انجام است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

حلمی با بیان اینکه در طول ۶ سال فعالیت شبکه هدهد بسیاری از افراد، ما را در این راستا یاری کردند، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران قدردانی کرد.

استفاده از روش غیرمستقیم برای جذب به اسلام

قائم مقام سازمان رسانه‌ای صبا نیز در این مراسم گفت: کاری که رسانه‌ها انجام می‌دهند یک کار فرهنگی است که در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق رسالت فرهنگی خود استفاده کنیم.

انصاری با بیان اینکه مسلمانان با روش غیرمستقیم باید در جذب افراد به دین مبین اسلام استفاده کنند، افزود: کارهای فرهنگی در همین راستا است و ایجاد شبکه کودک و نوجوان هدهد نیز به همین جهت است.