نخست‌وزیر عراق در سخنانی ضمن تمجید از نقش نیروهای مردمی در آزادسازی مناطق مختلف این کشور، اظهار داشت: پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای «حشد الشعبی» جهانیان را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «حید العبادی» در سخنانی اظهار داشت: عراق هم اکنون با چندین چالش نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه است و با حفظ وحدت می تواند از تمامی این چالش ها به سلامت عبور کند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین اظهار داشت: هزینه جنگی که به عراق تحمیل شده، بسیار زیاد است و موجب از دست رفتن میزان زیادی از منابع مالی کشور شده است.

نخست وزیر عراق همچنین ضمن تمجید از نقش نیروهای حشد الشعبی در آزادسازی مناطق این کشور تصریح کرد: ما در نبرد با تروریست های تکفیری داعش از نیروهای حشد الشعبی بی نیاز نیستیم.

العبادی در همین ارتباط ادامه داد: قربانی کردن نیروهای «حشد الشعبی» که پس از فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای نبرد با داعش داوطلب شدند، جایز نیست.

نخست وزیر عراق یادآور شد: ارتش و نیروهای مردمی ما جهانیان را شگفت زده کرده اند و در آینده نیز قادرند همانند آزادسازی تکریت، الرمادی و فلوجه، دیگر مناطق را نیز آزاد کنند.