بوشهر - امام جمعه عسلویه گفت: شرکت‌های عسلویه اهتمام ویژه‌ای به جذب نیروهای بومی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: با تسلیت سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع)، اظهار داشت: امام علی(ع) شخصیت عرشی و ملکوتی و انسان کاملی بود؛ این انسان حق محور و عدالت خواه دوست و دشمن به فضایل او اقرار واعتراف دارند.

وی به ساده‌زیستی حضرت علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: امروز رهبری عزیز انقلاب هم با تاسی از مولا علی(ع) در نهایت سادگی زندگی می کند که زندگی اش مانند فقیرترین افراد جامعه است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت، بیان کرد: رهبری در این دیدار با با بیان حکمتی از مولا علی در خصوص فتنه فرمودند که در شرایط فتنه که شناسایی حق و باطل برای مردم سخت است طوری باید حرکت کنیم که کمک به فتنه گر نکنیم.

وی افزود: در شرایط فتنه نباید سکوت و سخن و حرکت و نگرش ما باعث تقویت فتنه شود؛ در فتنه ۸۸ برخی افراد شاخص با سکوت خود به فتنه‌گران کمک کردند و بعضی با سخنان چند پهلو منافقانه با فتنه همراهی کردند. 

هاشمی‌نژاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد حقوق‌های گزاف، ادامه داد: موضوع حقوق های کلان هجوم به ارزش‌ها است؛ وقتی مردم این مطالب را بشنوند و بدانند مسئول نظام جمهوری اسلامی اینقدر حقوق می‌گیرد عقیده اش نسبت به نظام سست می شود.

وی گفت: به فرموده رهبری، اکثریت مدیران ما پاک دست هستند اما یک عده کم ممکن است باشد که حقوق کلان و زیاد بگیرد؛ همین عده کم هم زیاد است و انتظار هم می‌رود با این افراد برخورد شود.

امام جمعه عسلویه با اشاره به ششم تیرماه سالروز سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب توسط منافقین در مسجد ابوذر، اظهار کرد: در این ترور ایشان جانباز شدند؛ این خواست خدا بود و اگر ایشان در این حادثه مجروح نمی شدند شاید در هفتم تیر در کنار شهید بهشتی به شهادت می رسیدند.

 هاشمی‌نژاد اضافه کرد: این موضوع خواست خدا بود که ما این ذخیره الهی داشته باشیم و امروز جهان اسلام از نعمت وجود پر برکتشان بهره مند باشد.

وی همچنین به هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از بهترین یاران او اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی باید با شجاعت و قاطعیت قانون را اعمال کند و باید دقت کنند هر شخصی را برای قضاوت انتخاب نکنند؛ ایمان و تقوا شرط اول برای یک قاضی است و نگاه قاضی باید به طرفین دعوا مساوی باشد.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: باید در انتخاب قضات از اول گزینش خوب انجام شود تا افراد متقی وارد دستگاه قضا شوند و باید دستگاه قضا از سلامت کامل برخوردار باشد. در شهرستان عسلویه ریاست دادگستری و دادستان و همکارانشان خوب تلاش می کنند و در راستای تامین حقوق مردم وحفظ امنیت تاکنون خوب عمل کرده اند.

وی بر اهمیت ایمنی تاکید کرد و افزود: شرکت‌ها و تاسیاست موضوع ایمنی را جدی بگیرند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم و کارگران و پرسنل دچار آسیب نشوند. 

هاشمی‌نژاد گفت: متاسفانه در بعضی از شرکت‌ها می‌گویند می‌خواهیم نیروی بومی بگیریم لیست هم می‌گیرند اما بعدا مشخص می شود که افراد خود و همشهری خود را به کار گرفته‌اند. 

وی گفت: یک گلایه هم داشته باشم؛ مردم هم باید دقت داشته باشند و وقتی یکی از مسئولان می‌آید و در نماز جمعه گزارش می‌دهد و محترمانه صحبت می‌کند، بعدا نباید با او برخورد ناشایست شود و تجمع کنند و با تندی برخورد کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته قوه قضاییه دادستان عسلویه سخنران امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه بود.