اسکاتلند به نشانه اعتراض به نتیجه همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بار دیگر زمزمه جدایی از این کشور را سر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «نیکلا استرجون» رهبر حزب ملی اسکاتلند امروز جمعه به دنبال اعلام نتیجه نهایی همه پرسی انگلستان از تمایل اسکاتلند برای جدایی از بریتانیا و اعلام استقلال خبر داد.

منطقه اسکاتلند در همه پرسی ماندن/خروج  انگلستان از اتحادیه اروپا به نفع تداوم حضور در اتحادیه رای داد حال آنکه نتیجه نهایی سرنوشت دیگری را برای این کشور رقم زد.

در همین راستا، استرجون با بیان این مطلب که اسکاتلند جدایی از اتحادیه را بر نمی تابد، گفت: گزینه برگزاری مجدد همه پرسی جدایی اسکاتلند از انگلستان باید روی میز باشد که البته الان هم هست.

اسکاتلند در سال میلادی ۲۰۱۴ نیز همه پرسی را برای جدایی از انگلستان برگزار کرد که با شکست مواجهه شد. حال با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، استرجون می گوید که با آغاز دور بعدی پارلمان اسکاتلند، ارائه قوانین لازم برای برگزاری همه پرسی جدید در دستور کار قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که صبح امروز جمعه بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه نهایی همه پرسی خروج از اتحادیه، احزاب جدایی طلب ایرلند شمالی نیز از تلاس برای برگزاری همه پرسی با هدف اتحاد با جمهوری ایرلند خبر دادند.