نتایج نخستین مرحله یازدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد. ۳۳۱۲ حافظ قرآن به آزمون شفاهی اخذ مدرک تخصصی حفظ راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج نخستین مرحله یازدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد. ۳۳۱۲ حافظ قرآن به آزمون شفاهی یازدهمین دوره طرع اعطای مدرک تخصصی حفظ راه‌ یافتند.

بنا بر این گزارش از مجموع ۶ هزار و ۷۷۰  شرکت‌کننده، ۳ هزار و ۳۱۲ نفر توانستند در آزمون مرحله اول که ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۵ به صورت کتبی برگزار شد قبول شوند.
از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۳  نفر را بانوان و ۶۵۹ نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.مرحله دوم این آزمون هفته اول شهریورماه به صورت شفاهی برگزار می‌شود که در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم به ترتیب ۴۱۷، ۹۳۸ و ۴۵۹ نفر مجاز به شرکت در آن هستند.

حافظان کل قرآن مجاز به شرکت در مرحله شفاهی نیز به دو گروه «مجاز برای درجات یک تا سه» و «مجاز برای درجه سه» تقسیم می‌شوند که تعداد آنها به ترتیب ۵۳۰ و ۹۶۸ نفر است.

بنا بر اعلام دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، در نخستین مرحله این آزمون، حافظان کل «مجاز برای درجات یک تا سه» حائز نمره ۱۲۹ و بالاتر و حافظان کل «مجاز برای درجه سه» حائز نمره ۱۰۴ تا ۱۲۸ شده‌اند.

استان تهران و اصفهان به ترتیب با یک هزارو ۳۱۵ و ۷۸۴ حافظ قرآن قبول‌شده در مرحله نخست آزمون، بیشترین آمار قبولی را به خود اختصاص داده‌اند.
۳ هزار و ۴۵۸ نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله نخست یازدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن نیز موفق به راهیابی به مرحله دوم  این دوره از آزمون نشدند.