یک کارگردان تلویزیونی با اشاره به سریال های ماه رمضان بیان کرد این آثار می توانند درون مایه ای از زندگی شرقی و دورهمی های خانوادگی و همچنین مضامین اعتقادی را در بر بگیرند.

برزو نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سریال «ویلا» و اینکه چه زمانی به تولید خواهد رسید، گفت: من قراردادی قبل از عید با مهران مهام داشتم، با این حال با توجه به تغییراتی که رسانه ملی داشته است هنوز مشخص نیست این کار چه زمانی به تولید می رسد.

وی ادامه داد: تغییراتی که در تلویزیون به وجود آمده است خود به خود باعث می شود که تصمیمات و رویکردها هم تغییر یابد. با این حال من و مهام درباره «ویلا» صحبت کردیم و موازی با آن دو پروژه دیگر را هم جلو می بریم که باید ببینم اولویت مدیران با کدام است.

کارگردان سریال «قرعه» که این روزها مشغول کار روی متن سریال «پنچری» است، عنوان کرد: من دوست دارم سریال های شاد و مفرح بسازم، اکنون هم روی متن فیلمنامه ای با نام «پنچری» کار می کنم که امیدوارم، بتوانم آن را به ماه رمضان سال آینده برسانم البته این متن هنوز برای تصویب به سازمان ارایه نشده است.

نیک نژاد درباره ویژگی های فیلمنامه «پنچری» توضیح داد: همه اتفاقات در این داستان بر مبنای شادمانی است و شخصیت های قصه از جنس دیگری هستند که با کارهای قبلی من متفاوت است. ما در این اثر سطح توقعات بالای جامعه را نشان می دهیم و مثل آثار قبلی ام روی طبقه متوسط به پایین متمرکز نمی شویم چراکه فکر می کنم جامعه از آدم هایی تشکیل می شود که مرفه هم هستند و اتفاقا سرمایه خود را از راه های حلال به دست آورده اند. بنابراین در این قصه ما یک اجتماع کامل تر را نشان می دهیم.

هیچ گاه نگاه تلخ در قصه هایم نداشته ام

کارگردان سریال «دردسرهای عظیم» درباره رویکردی که در آثارش به قشر متوسط و ضعیف جامعه دارد، بیان کرد: قشر متوسط زمانی برای من قابل پرداخت است که زندگی آنها برخوردار از شادی و امید به آینده اباشد. من هیچ گاه نگاه تلخ در قصه هایم نداشته ام چون مردم به اندازه کافی ساعت های زیادی در یک روز را با سختی و درد سپری می کنند.

وی که پیش از این در ساخت آثار مناسبتی و ماه رمضانی نقش داشته است درباره مضمونی که این آثار باید به دنبال داشته باشند، اظهار کرد: زمانیکه ماه مبارک رمضان می رسد حتی اذان هم فرق می کند و حال و هوا و حس ما متفاوت می شود. در چنین شرایطی کار ما هم ناخودآگاه فضای دیگری پیدا می کند. فکر می کنم هر اثری که ریشه ای در اعتقادات داشته باشد و یا یک قصه ساده از زندگی را تعریف کند در این حال و هوا قرار می گیرد.

پرداخت به درون مایه شرقی و زندگی اعتقادی در سریال های ماه رمضان

نیک نژاد اضافه کرد: ما می توانیم در سریال های خود برای این ماه به درون مایه شرقی و زندگی سنتی و دورهمی های خانوادگی اشاره کنیم و اتفاقا با توجه به حال و هوای ماه مبارک رمضان اطمینان دارم که این کارها جواب می دهد. 

این کارگردان با اشاره به انرژی ماه مبارک رمضان یادآور شد: احساس می کنم حال و هوای ماه رمضان باعث می شود حتی اگر سریالی ضعف هایی هم داشته باشد به دلیل فضای این ماه به چشم نیاید و بخشیده شده است. این اتفاقی است که برای خود من هم رخ داده است و یا شاید هم ما با حس دیگری کار کرده ایم. فکر می کنم در چنین فضایی باید آثار متنوعی داشت چراکه هر کسی به طریقی می تواند با این ماه معنوی و حال و هوای آن ارتباط برقرار کند.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: گاهی وقت ها ممکن است عده ای فکر کنند گفتن این مسایل شعار است درحالیکه همه ما این حس متفاوت در ایام رمضان را تجربه کرده ایم. به طور مثال اگر در کودکی روزه می گرفتیم فکر می کردیم، مرد شده ایم و یا دخترها حس می کردند خانم شده اند.