شهرری-در ایام ماه مبارک رمضان، توزیع افطاری ساده در میان زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و غذای گرم میان محرومان و مستضعفان از جمله برنامه های ویژه اجرا شده در قبله تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه مبارک رمضان در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که برپایی سفره های افطاری در اماکن مقدس و مذهبی رونق دوچندانی پیدا کرده و مردم روزه دار استان تهران با حضور در مساجد و امامزادگان واجب التعظیم، روزه خود را افطار می کنند.

در این میان گسترش فرهنگ افطاری ساده، مورد توجه بسیاری از اماکن مقدس و مذهبی قرار گرفته است و در این میان تلاش شده تا این فرهنگ در میان اقشار مختلف مردم گسترش پیدا کند.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان قطب مذهبی استان تهران نیز در ایام ماه مبارک رمضان، میزبان عاشقان و ارادتمندان است و هزاران زائر از راه های دور و نزدیک برای عرض ارادت به این شخصیت بزرگ در شهرری حاضر می شوند.

توزیع افطاری در میان زائران و حاضران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله برنامه هایی است که از سوی این آستان مقدس در طول ایام ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

به همت خیرین و با محوریت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بسته های افطاری در شب های ماه مبارک رمضان برای توزیع میان روزه داران تهیه می شود و در مکان هایی نظیر ایستگاه خدمات زائران حرم مطهر توزیع می شود.

همچنین در یک حرکت ارزشمند، غذای گرم ویژه محرومان و مستمندان با محوریت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در درب منازل نیازمندان توزیع می گردد.

از طرف دیگر به منظور ترویج ارزش ها و اصول اسلامی نیز نگارخانه عترت در ایام ماه مبارک رمضان میزبان روزه داران بوده و برنامه های ویژه ای نظیر بیان احکام و برگزاری نماز جماعت در این مکان برگزار می شود و در نهایت شرکت کنندگان در این مراسم بر سر سفره اطعام روزه داران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حاضر می شوند.

نکته جالب توجه، مشارکت خیرین برای برپایی سفره های افطاری ساده و توزیع غذای گرم در میان نیازمندان است که سبب شده این حرکت بزرگ فرهنگی ادامه پیدا کند.

گفتنی است برنامه افطاری ساده در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.