بوشهر - فرماندار شهرستان دیر گفت: شهرستان دیر یکی از بهترین شهرستان‌های استان بوشهر از نظر کمیت آب آشامیدنی است.

حمزه اعتماد در بازدید از چاه‌های تنگ دوراهک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و کاهش انتقال آب از چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون و خشکسالی‌های اخیر ، با تزریق چاه‌های مختلف در شهرستان دیر، مصرف آب خانوارها به خوبی مدیریت شده است تا در ماه مبارک رمضان مردم با کمبود آب مواجه نباشند.

وی با تاکید بر رعایت مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف افزود: شهروندان محترم ضمن رعایت الگوی مصرف با استفاده بهینه از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب، با همکاری با آب و فاضلاب شهرستان آن‌ها را در مدیریت آب و کاهش تنش‌های آبی کمک کنند.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به راه‌اندازی آبشیرین‌کن‌های شرکت‌های همجوار دیر در آینده گفت: با توجه به جلساتی که مسئولان شرکت‌های مستقر در شهرستان دیر داشته‌ایم، در آینده با راه‌اندازی و ورود آب‌شیرین‌کن‌های این شرکت‌ها به مدار، کمبود آب در شهرستان دیر جبران خواهد شد.

رفع کمبود آب در روستاهای شهرستان

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دیر نیز به خبرنگار مهر گفت: ۹۶ درصد از روستاهای شهرستان دیر تحت پوشش آب لوله کشی آشامیدنی و بهداشتی هستند.

عباس جاوید اظهار داشت: در حال حاضر آب  ۴ درصد از روستاهای شهرستان دیر از طریق تانکر تامین می شود.

وی از راه‌اندازی یک حلقه چاه در روستای شهنیا خبر داد و افزود: با راه‌اندازی یک حلقه چاه دهانه گشاد در روستای شهنیا از توابع بخش بردخون، و قرار گرفتن در مسیر خط انتقال، کمبود آب در روستاهای این بخش جبران شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دیر با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی چاه طرح ۲۲ بهمن در بخش مرکزی، اظهار داشت:با راه اندازی چاه طرح ۲۲ بهمن کمبود آب در روستاهای لمبدان بالایی،حاجی آباد و بنای راشد نیز جبران خواهد شد.

وی از ورود آب یک حلقه چاه آرتیزن در تنگ دوراهک به شبکه آب رسانی شهر دوراهک خبر داد و خاطر نشان کرد: با حفر یک حلقه چاه به عمق ۲۰۰ متر در مجاورت چاه‌های تنگ دوراهک که به صورت آرتیزن(خود جوش) است و ورود آن به شبکه آبرسانی، کمبود آب در شهر دوراهک و روستاهای تابعه جبران خواهد شد.

جاوید ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به راه‌اندازی و قرار گرفتن چاه‌های موجود در شهر دوراهک، آبدان، و بردخون به خط انتقال، و همکاری خوب شهروندان در استفاده بهینه از منابع آبی، کسری آب در شهر دوراهک و روستاهای شهرستان دیر جبران شده است.