رشت- استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۱۲ درصدی پروژه راه آهن رشت- انزلی از کند بودن روند ساخت این خط راه آهن ابراز گلایه و بر سرعت بخشیدن به عملیات احداث و اتمام آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از راه آهن رشت - انزلی با توجه به اهمیت پروژه های راه آهن در گیلان  و توجه رئیس جمهور به این مهم اظهار کرد: پیشرفت پروژه های راه آهن در گیلان با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به لزوم تحقق اعتبارات برای پیشرفت پروژه های راه آهن در گیلان گفت: در این راستا حمایت های مالی نیز درخواست شده است.

 استاندار گیلان گفت: پروژه راه آهن قزوین ـ رشت با بهره ‌برداری از راه ‌آهن رشت ـ انزلی و رشت ـ آستارا اقتصادی می‌شود.

 نجفی زمینه سرمایه گذاری در گیلان برای کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه را فراهم دانست و تصریح  کرد: سرمایه گذاران خارجی راه اندازی خط های راه آهن را در گیلان اقتصادی می دانند و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با توجه به پیشرفت ۱۲ تا ۱۵ درصدی مرحله اول راه آهن رشت- انزلی، از روند کند اجرای آن ابراز نارضایتی کرد و گفت: پیمانکاران نباید مطالبات معوقه را در پیشرفت این  پروژه دخالت دهند.

استاندارگیلان همچنین با تاکید بر اتمام راه آهن قزوین- رشت تا پایان سال جاری، از مناقصه قطعه های هفت و هشت راه آهن رشت- انزلی خبر داد.

نجفی افزود: راه آهن قزوین- رشت نیازمند ۲۵۶ کیلومتر ریل‌گذاری است و مدارک مناقصه راه آهن رشت- انزلی نیز در حال آماده شدن است.

وی تصریح کرد: کل هزینه پیش بینی شده این طرح ۱۵ میلیارد تومان است که در سه مرحله اجرایی می شود.