مشهد ـ رئیس ستاد استهلال استان‌های خراسان از فعالیت ۳۴ گروه استهلال برای روئیت ماه شوال خبر داد و گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، احتمالا چهارشنبه این هفته عید سعید فطر است.

حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقرار گروه‌های استهلال اظهارکرد: ۳۴ گروه‌ استهلال ماه شوال که شامل ۳۰گروه برادران تشیع و چهار گروه برادران اهل تسنن هستند، در مکان‌های مشخصی در سطح استان جهت رصد هلال ماه شوال مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خورشید در روز سه شنبه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه غروب و ماه ساعت ۲۰ و ۳۱ دقیقه در مشهد طلوع می‌کند، افزود: به‌صورت کلی هلال ماه در آسمان ۳۹ دقیقه است و چنانچه در آسمان مشهد و خراسان رضوی ذرات ناشی از فرسایش زمین و ابر در افق نباشد، هلال ماه با دوربین و تلسکوپ به راحتی دیده می‌شود.

رئیس ستاد استهلال استان‌های خراسان با بیان اینکه هر چه به سمت غرب و مرکز استان برویم هلال ماه بیشتر قابل رویت است، اظهار کرد: از خراسان جنوبی به سمت مرکز نیز اگر افق عاری از مانع و صاف باشد،هلال با چشم عادی نیز قابل روئیت است.

معادی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، احتمالا چهارشنبه این هفته عید سعید فطر است اما کماکان باید منتظر روئیت‌ ماه در روز سه‌شنبه باشیم.