ایلام-معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری ایلام گفت: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی به حوزه کارآفرینی به شکل رفع تکلیف نگاه می کنند که به آفتی برای این بخش تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری ظهر دوشنبه در نشست جشنواره کارآفرینی اظهار کرد: اهمیت مقوله کارآفرینی در دنیای امروز بر همگان آشکار و مبرهن است و یکی از دلایل موفقیت کشورهای توسعه یافته توجه به ایده های افراد کارآفرین و خلاق در این کشورهاست.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توانمندی های داخلی افزود: بدون شک یکی از راهبردی ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به موضوع کارآفرینی و حمایت از فعالان این عرصه است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: کارآفرینی تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد و همین موضوع باعث شده ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی به این زمینه اختصاص یابد.

عسگری ادامه داد: افراد خلاق و دارای ایده های جدیدی در استان وجود دارد که در صورت حمایت می توان از فکر آنان برای بهره وری و بهبود فضای کسب و کار استفاده کرد ولی متاسفانه در عمل تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و ایده های آنان از بین می رود.

وی بر معرفی افراد خلاق و دارای ایده های برتر در رسانه ها به منظور آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر نسل جوان با این حوزه تاکید کرد.