مدیرکل هنری و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین اردوی دانش‌آموزی کشور امروز ۲۱ تیرماه ویژه دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی آغاز شد.

علی اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین اردوی دانش‌آموزی کشور امروز ۲۱ تیرماه ویژه دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی آغاز شد.

وی افزود: تعداد ۱۷ استان از مناطق مرزی است و این سومین اردوی مناطق مرزی است.

مدیرکل هنری و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف ما این است تا دانش‌آموزان برگزیده مناطق مرزی در کنار هم و با شرکت در جلساتی که برای آنان در نظر گرفته‌ایم با فرهنگ بومی یکدیگر آشنا شوند.

اکبرزاده بیان کرد: دانش‌آموزان از اقوام مختلف با گویش‌های محلی در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و با گویش‌های یکدیگر آشنا شوند و این احساس در آنان به وجود آید که ایران از اقوام مختلف تشکیل شده است ولی همه آنان با اتحاد و وحدت می‌توانند فعالیت‌های مشترک خوبی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان دو برنامه بازدید ملی از مراکز فرهنگی و کارخانه‌های صنعتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل هنری و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین توان اقتصادی کشور آشنا شوند.

اکبرزاده تصریح کرد: این اردو می‌تواند یک اتفاق نظر و اتحادی را از مناطق مختلف کشور را به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه در این اردو ۵۰۰ دانش‌آموز پسر از ۱۷ استان حضور دارند، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کارگاه آموزشی مسائل دینی، کارگاه‌های آسیب‌شناسی قاچاق کالا در مناطق مرزی و کارگاه ویژه آگاه‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های تهاجم فرهنگی از دیگر برنامه‌های ما است.

مدیرکل هنری و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی ویژه دختران نیز در اردوگاه شهید باهنر تهران از دوم مردادماه آغاز می‌شود.