بوشهر - فرماندار دشتستان گفت: تنوع سازی محیط های کارگاهی آموزش فنی و حرفه ای کارآموزان را جهت فراگیری آموزش های مهارتی ترغیب می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، ارسلان زارع ضمن تقدیر از حضور موثر مجموعه فنی و حرفه ای در شهرستان‌های مختلف، تعامل مناسب فنی و حرفه ای با سایر دستگاه‌ها را، نشان از هدف گذاری مناسب در این مجموعه، با هدف توسعه و ترویج مهارت در اقصی نقاط استان دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی بر حسب نیاز صنایع استان ارایه شود عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی ضمن توسعه فردی در حوزه منابع انسانی، می‌تواند با بهره گیری از پتانسیل‌های موجود و در تقابل با معضل بیکاری، گره گشای اشتغال جوانان در اقصی نقاط استان باشد.

زارع تعیین برنامه‌ریزی هدف مند در ارایه آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان را خواستار شد و افزود: مجموعه فنی و حرفه ا ی باید در استان بوشهر در اولویت قرار گیرد، چرا که سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی توسعه اشتغال پایدار و رفع بیکاری را به همراه خواهد داشت.

فرماندار دشتستان ضمن تاکید بر هماهنگی ادارات و نهادهای ذیربط در راستای توسعه کارآفرینی، خواستار توجه ویژه به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، ترویج صیانت از منابع ملی (با ارائه مهارت‌هایی که منجر به را ه اندازی کسب و کار شود) و مهارت آموزی در مشاغلی که نیاز روز بازار هستند، شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست فرماندار دشتستان از توجه ویژه مجموعه فرمانداری به آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان تقدیر کرد و گفت: در تخصیص اعتبارات عمرانی در سال جاری در راستای تجهیز کارگاه آموزش فنی و حرفه ای نگاه ویژه ای خواهیم داشت.