بسته 5+1 نمي تواند حق جمهوري اسلامي ايران را در استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي محدود كند و يا خواستار تعليق ان باشد و ايران نيز نبايد اين اجازه را بدهد.

به گزارش خبرنگار "مهر" در اراك ، حجت الاسلام صدرالدين معين السادات در خطبه هاي امروز نمازجمعه اراك افزود: برنامه هسته اي ايران برنامه اي در راستاي توسعه كشور است و با دست توانمند دانشمندان ايراني به دست آمده است وهيچ كشوري نمي تواند حق ملت و نظام در استفاده از رهاوردهاي علمي جوانان مملكت را ناديده بگيرد.

 

وي تصريح كرد: بر اساس ديدگاه نظام و مردم غرب خود ابتدا بايد ابهامات بسته خود را پاسخ دهد و به دنبال بهانه گيري از فعاليت ايران كه مدام نيز رصد مي شود نباشد.

 

معين السادات با اشاره به اينكه رفتار غرب حاوي نكاتي است كه بايد به افكار عمومي جهان پاسخ دهد اضافه كرد: ابتدا غرب بايد روشن كند چرا در مقابل فناوري غيز صلح آميز اسرائيل سكوت اختيار كرده و در مقابل برنامه صلح آميز ايران موضع گرفته است.

 

وي در ادامه با اشاره به بخش هايي از بسته پيشنهادي غرب براي ايران گفت: اصرار غرب مبني بر اينكه فعاليت هسته اي ايران در روسيه صورت گيرد نشان از ادامه نگاه دوگانه غرب به فعاليت هسته اي ايران است.

 

وي اضافه كرد: خوشبختانه ديپلماسي ايران كه عزتمندي و مصلحت ايران را در نظر دارد فعاليت هسته اي ايران در روسيه را مبني بر انجام همان فعاليتها در ايران منوط كرده است.

 

امام جمعه اراك در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: هر سال هفته دولت يادآور دويار صديق امام و نظام است كه همه وجود خود را براي خدمت به مردم و نظام فدا كردند.

 

وي با اشاره به اميدواري مردم به دولت نهم گفت: اين دولت از بطن مردم و خواسته هاي آنان به پا خواست و برنامه هاي خود را در مسير تحقق عدالت اجتماعي چيده است.

 

حجت الاسلام معين السادات تصريح كرد: دولت بايد همچنان با هوشياري با شناسايي مشكلات مردم در مسير حل آن گام بردارد و در اين راه نااميد نشود.

 

به گزارش خبرنگار مهر در اراك ديگر امامان جمعه شهرهاي استان نيز با تاكيد بر حق ايران در استفاده از فناوري هسته اي ، با گراميداشت هفته دولت و شهداي اين هفته بر انعكاس عملكردها و تلاش بيشتر براي رفع مشكلات مردم تاكيد كردند.