بجنورد - معاون صنایع دسنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور استانهای سراسر کشور به میزبانی این استان برگزار می شود.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این نمایشگاه با بیش از ۱۲۰ غرفه از ۳۱ استان کشور، ۱۰ تا ۱۴ شهریورماه امسال در محل پارک گردشگری بش قارداش بجنورد برگزار خواهد شد.

وی افزود: از تعداد ۱۲۰ غرفه پیش بینی شده، ۹۰ غرفه به صنایع دستی استان‌ها و ۳۰ غرفه به صنایع دستی خراسان شمالی اختصاص داده شده است.

عابدی تصریح کرد: خراسان شمالی از قومیت های مختلف تشکیل و از توانمندی و ظرفیت هایی بالایی در موضوع صنایع دستی برخوردار است.

وی افزود: بدون شک برگزاری نمایشگاه های مختلف صنایع دستی، در معرفی این ظرفیت ها تاثیر گذار و در شناساندن استان و توسعه و رونق اقتصادی نقش مهمی دارد.

عابدی اظهار کرد: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع دستی برگزار و در کنار غرفه هایی که به فروش و عرضه صنایع دستی کشور و استان اختصاص یافته است، سیاه چادرهایی نیز از استانهای ایلام، چهارمجال و بختیاری، سمنان و گلستان و خراسان شمالی به منظور ارائه غذاهای محلی و سنتی این استانها نیز برپا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به فصل گرما، بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ انجام خواهد شد.