تهیه کننده «همیشه خونه» بیان کرد که این برنامه با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی در فضایی آموزشی به مخاطبان ارائه می‌شود.

امیرعباس حدسنی تهیه کننده «همیشه خونه» که از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه آموزش رفت درباره چگونگی تولید این اثر به خبرنگار مهر گفت: حسین ساری مدیر شبکه آموزش در نظر داشت برنامه ای شبانه برای این شبکه تولید شود که با محوریت خانواده بتواند مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد در همین راستا «همیشه خونه» در گروه آموزش های عمومی شبکه به مدیریت رضا یوسفی محله در حال تهیه، تولید و پخش است.

وی افزود: ۵ مجری در این برنامه هستند که همه شان سابقه کار در برنامه های خانواده را دارند. به خاطر اینکه از تمام اعضای خانواده در سنین مختلف نماینده داشته باشیم مجریان مان را در مقاطع سنی مختلف انتخاب کردیم. شعله قهرمانی، گیتی خامنه، مرضیه کردی، شیرین صمدی، رضا اسماعیلی و مهدی مروی به عنوان مجری حضور دارند و با توجه به اینکه هر شب یکی از این دوستان روی آنتن می رود فضای رقابتی جالب توجهی هم به وجود آمده است.

حدسنی با اشاره به اینکه یک ماه اول تحت تاثیر فضای ماه مبارک رمضان بوده اند و بعد از آن روال اصلی برنامه آغاز شد و هم اکنون ساختار طبیعی خود را طی می کند، گفت: «همیشه خونه» از استانداردهای مشخص برنامه های خانواده محور برخوردار است ولی سعی داریم به تناسب اهداف شبکه، جنبه های آموزشی را بیشتر مدنظر داشته باشیم. این فضای آموزشی مثل دانشگاه و مدرسه به طور مستقیم نیست بلکه آموزش در دل برنامه گنجانده می شود.

وی ادامه داد: اولویت ما توجه به مضامین اقتصادی است و اینکه اعضای خانواده چگونه می توانند کمک هزینه هارا فراهم کنند. بعد از این اوقات فراغت موضوع مورد توجه ماست و علاوه بر این آشپزی بر مبنای تغذیه سالم در «همیشه خونه» جایگاه ویژه ای دارد که هر شب یک کارشناس، مواد غذایی استفاده شده در غذاها را بررسی می کند.

این تهیه کننده در ادامه بیان کرد: به تازگی بخش طب سنتی به برنامه ما اضافه شد و تفاوتش با سایر برنامه ها در کاربردی و آموزشی بودنش است. به عنوان مثال آموزش دمنوش های ساده و مختلف برای پیشگیری از یک سری امراض و بیماری ها که تهیه آن در خانه امکانپذیر باشد در دستور کارمان قرار دادیم تا هرکس بتواند با کسب این دانش به زندگی خود و دیگران کمک کند.

وی توضیح داد: بخش های آشپزی، مهارت و هنرهای داخل خانه، رسانه و خانواده و بخش طب سنتی قالب کلی برنامه را شکل می دهند که در آیتم سوم یک کارشناس نحوه صحیح کارکرد رسانه های جمعی جدید و رسانه های نوین را آموزش می دهد. بخش چهارم هم هومن کاظمی به طرح نکاتی مربوط به طب سنتی می پردازد.

حدسنی با اشاره به اینکه تهیه ۲۰۰ قسمت از این برنامه را به عهده دارد، یادآور شد: در «همیشه خونه» پل ارتباطی ما با مردم مستقیم است و خوشحالم که مخاطبان نسبت به برنامه تا کنون توجه نشان دادند و هرجا اشتباهی داشتیم با گوشزدهای به موقع اصلاح مان کردند.

برنامه تلویزیونی «همیشه خونه» با محوریت ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی هر شب ساعت ۲۱ به غیر از جمعه ها روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.