اهواز ـ دادستان عمومی و انقلاب اهواز از استقرار دفتر پزشکی قانونی و نماینده دادستانی در در آرامستاهای این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسینی پویا ظهر امروز شنبه در آئین کلنگ زنی سردخانه عمومی کلانشهر اهواز اظهار کرد: پروژه ای که ‌امروز کلنگ زنی شد در راستای مصوبه شورای قضایی استان است و برای احداث سردخانه در مکان بهشت آباد اهواز از طریق پزشکی قانونی مطلع شدیم که متاسفانه کلانشهر اهواز تاکنون سردخانه ای برای نگهداری اجساد ندارد.

وی افزود: به همین دلیل با توجه به مشکلات زیادی که مردم در این راستا داشتند موضوع در شورای قضایی استان به ریاست مدیرکل دادگستری خوزستان تشکیل و ‌مصوب شد که شهرداری اهواز در محل کنونی بهشت آباد یک سردخانه احداث کند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز تصریح کرد: با پیگیری هایی که داشتیم و همراهی شهردار و شورای شهر، مصوب شد که در محل فعلی سردخانه ظرف مدت سه ماه آینده افتتاح شود.

حسینی پویا گفت: قطعاً با توجه به اینکه پرونده هایی تشکیل می شود، پزشکی قانونی دفتری خواهد داشت و در صورت لزوم هم دادستانی نماینده ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورت مرگ های مشکوکی که اتفاق می افتد باید جسد به سردخانه منتقل شود بعد پزشکی قانونی بازدید کند و در صورت لزوم پرونده ای در دادسرا تشکیل می دهد و بعد از کسب نظر پزشکی قانونی دادسرا در این خصوص تصمیم می گیرد.

حسینی پویا اضافه کرد: سود این کار خوبی که آغاز شده و عام المنفعه است، برای شهروندان اهوازی خواهد بود و مردم از این بلاتکلیفی درمی آیند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز در پایان عنوان کرد: از شهردار، مدیر آرامستان ها و ریاست شورای شهر برای این پروژه تقدیر و تشکر می کنم و امید افتتاح هر چه زودتر این مکان داریم.