کرج - در جلسه علنی شورای شهر کرج موضوع کمک شهرداری کرج به دیگر ادارات استان و غفلت از اجرای لوایح آموزشی از سوی اعضای شورا مورد نقد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای شهر کرج ظهر یکشنبه در حالی برگزار شد که لایحه اختصاص سه میلیارد تومان برای بازسازی موتورخانه و قسمت های مختلف باشگاه فرهنگی میلاد، با مخالفت اعضای شورا مواجه شد.

رضا شریفی با اشاره به اینکه با بودجه پیشنهادی می توان فضایی جدی احداث کرد، گفت: در بودجه عمرانی سال جاری مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان به بازسازی باشگاه میلاد اختصاص یافت ولی مصوب نشد حال جای تعجب دارد که دوباره لایحه ای با اعتبار دو برابری ارسال شده این در حالی است که این باشگاه در اختیار بخش خصوصی است و باید برای آن هزینه شود.

ادامه جلسه با اعتراض سعید مصطفایی نسبت به تاخیر شهردار در جلسه علنی همراه بود به گفته این عضو شورای شهر، شهردار موظف است از ابتدای جلسه در شورا حضور داشته باشد.

محمود دادگو، رئیس شورا به قانون و آیین نامه های با محوریت الزام حضور شهردار در جلسات علنی شورای شهر اشاره کرد و گفت: طبق قانون شهردار باید در جلسات حضور داشته باشد و تاخیر جایز نیست.

اوضاع نابسامان بازاروزها در کرج

لایحه شهرداری کرج مبنی بر اجازه سازمان میادین میوه و تره بار برای واگذاری غرفه ۱۹ بازار روز بنفشه به مبلغ کارشناسی ۳۶۰ میلیون تومان برای احداث بازار روز سیب در حصارک به پیمانکار نیز با قید اینکه تخفیف در اجاره غرفه ها به غرفه داران لحاظ شود، مورد تصویب شورا قرار گرفت.

مصطفی سعیدی سیرایی یکی از مخالفان تصویب این لایحه گفت: چنین اقدامی خلاف قانون است چرا که ثابت شده مبلغ اجاره ۲ میلیونی از غرفه دار ۱۵ میلیون دریافت می شود این در حالی است که فلسفه وجودی این میادین برای تنظیم بازار و ارائه خدمات به مردم محروم است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر غرفه داران قادر به پرداخت اجراه غرفه نیستند و این موضوع سبب تعطیلی روزبازارها شده است، افزود: در همین راستا مزایده ای مربوط به بازار روز ماهان برگزار شد که به سبب همین مشکلات مورد استقبال قرار نگرفت.

به گفته این عضو شورای شهر وضعیت بازار روزها به جایی رسیده که از هر ۱۰ غرفه ۵ غرفه تعطیل است وی خواستار رفع این معضل شد.

این عضو شورا در نهایت پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی اجاره بهای غرفه را مطرح کرد تا مشکلی برای پرداخت اجاره بهای غرفه داران ایجاد نشود.

اعتراض به دریافت هزینه های بالای فرهنگسراها در کرج

در ادامه سعید مصطفایی بر بازنگری چگونگی اداره و غرفه های بازار روزها تاکید کرد و خواستار ساماندهی، نظارت و ارزیابی دکه های مطبوعاتی که به عرضه سایر محصولات می پردازند، شد.

به گفته این عضو شورای شهر کرج اجاره غرفه های بازار روزها و دکه های مطبوعاتی در برخی مواقع نجومی است که باید نظارت و ساماندهی شود.

عملکرد فرهنگسراها و دریافت وجوه بالا از مردم برای برگزاری کلاس های تابستانی از سوی مریم قهرمانی مورد اعتراض قرار گرفت، وی گفت: هزینه برخی کلاس های موجود در فرهنگسراها بیش از ۱۲۰ هزار تومان است در حالی که رسالت فرهنگسرا گسترش فضاهای فرهنگی است نباید این مبالغ از مردم دریافت شود.

عضو شورای شهر کرج به قراردادهای برخی دکه های گل فروشی در سطح شهر اشاره کرد که به پایان رسیده ولی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و گفت: بدهی این دکه ها باید توسط شهرداری اخذ شود.

اختصاص ۱۰۰۰ متر زمین به حلقه دره کرج

قهرمانی ضمن تذکر به شهردار گفت: شهرداری به بسیاری از ادارات و دستگاه های استان کمک می کند اما لایحه های مربوط به مسائل آموزشی مورد توجه خاصی قرار نمی گیرد.

قهرمانی همچنین به پیامک های شهرداری در خصوص برگزاری مراسم های ختم و خاکسپاری و مسائلی از این قبیل انتقاد کرد و این هزینه ها را اضافی خواند.

اما بهنام محمودی در ادامه جلسه علنی شورا به مشکل فنی پل سوم خرداد اشاره کرد و گفت: معاونت عمرانی شهرداری باید به این پل بتن تزریق می کرد که این مهم انجام نشده و موجب نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

در ادامه شهردار کرج از تحویل ۱۰۰ هکتار زمین در محل حلقه دره برای ساماندهی دفن زباله ها خبر داد.

در پایان این جلسه نیز افتتاح همزمان بیمارستان کوثر به طور رسمی و بهره برداری از یکهزار تحت بیمارستانی در استان البرز با حضور وزیر بهداشت اعلام شد.