عربستان سعودی وابسته نظامی سفارت ترکیه در کویت را به درخواست دولت آنکارا بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عربستان سعودی روز یکشنبه وابسته نظامی ترکیه در کویت را به درخواست آنکارا در فرودگاه الدمام بازداشت کرد.

در همین راستا یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که «میکائیل گولو» وابسته نظامی سفارت ترکیه در کویت، در فرودگاه الدمام عربستان بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش وی از کویت عازم فرودگاه الدمام شده بود تا پس از آن به اروپا فرار کند اما مقامات امنیتی این فرودگاه وی را در هواپیما بازداشت کردند.

در همین حال «مراد تامیر» سفیر ترکیه در کویت تصریح کرد که «میکائیل گولو» در حال حاضر در کویت به سر نمی برد.

شبکه «خبر ترک» پیش از این اطلاعات درز کرده از مناصبی را که کودتاچیان در ترکیه قرار بود عهده دار شوند منتشر کرد که در میان آنها نام وابسته نظامی سفارت ترکیه در کویت نیز مشاهده می شود.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز پیش از این در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که در پی کودتای نظامی شکست خورده در این کشور انجام شد بر ایستادگی عربستان در کنار دولت ترکیه تاکید کرده بود.

به دنبال کودتای نافرجام بامداد شنبه در ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور در حال شناسایی و بازداشت عوامل دخیل در کودتا هستند و تاکنون بسیاری از قضات نیز به اتهام دست داشتن در کودتا اخراج شده‌ اند.

بر اساس آخرین آمار، در پی این کودتای نافرجام بیش از ۲۹۰ نفر کشته و بیش از ۱۴۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.