بندرعباس - رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: بروکراسی زائد اداری سد راه بسیاری از سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین صباغی‌زاده پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: فرصت مناسبی است که به مهم‌ترین موتور محرک اقتصادی یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش عامل مولد اشتغال و نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد. تردیدی نیست که تکیه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی از اساسی‌ترین عناصر و جریان توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک با داشتن نیروی زبده و کارآمد در این صنعت نه تنها در تولید و اشتغال سهم بسزایی خواهیم داشت بلکه در بحث صادرات نیز نقش مهمی را ایفا خواهیم کرد و این مهم زمانی محقق می‌شود که تمامی مسئولان به این مهم توجه کافی و وافی داشته باشند.

صباغی‌زاده تصریح کرد: متاسفانه گله‌مندی فعالان این بخش زیاد است و دولتمردان نباید به راحتی از چالش‌های پیش‌روی گذر کنند و باید از  فرصتی که دولت یازدهم در اختیار فعالان اقتصادی قرار داده نهایت استفاده را برد.

وی بیان داشت: تمامی دست‌اندارکاران عرصه صنعت به مشکلات نقدینگی داخلی دولت واقف هستند و در فضایی که با زحمات دولت تدبیر و امید ایجاد شده باید نهایت استفاده را می‌کردیم که متاسفانه اینطور به نظر نمی‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: در فضایی که تمام مسئولان نظام خواهان جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش صنعت و معدن هستند جای سئوال است که چرا زیرساخت و آمادگی برای پذیرش این مهم در استان مهیا نشده است.

صباغی‌زاده با بیان اینکه بروکراسی زائد اداری سد راه بسیاری از سرمایه‌گذاران است، تاکید کرد: سرمایه‌گذاران خارجی زمانی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشورمان می‌شوند که حداقل امنیت سرمایه‌گذاری برای آنان تامین و قوانین دست و پاگیر نیز اصلاح شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس افزود: همه ما فعالین عرصه اقتصادی برای رشد و شکوفایی صنعت در کشورمان تلاش می‌کنیم و همه صاحبان فکر و اندیشه را در این مسیر به یاری می‌طلبیم بی‌شک راهنمایی کارشناسان و متخصصان می‌تواند گره‌گشا باشد.