بجنورد- رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی از اختصاص وام ۲۰ میلیون ریالی بدون بهره و کارمزد به بیماران سرطانی این استان خبرداد.

سید حمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین بانک پارسیان کشور و این انجمن منعقد شده مبلغ دو میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون سود و کارمز به بیماران سرطانی این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در راستای کمک به بیماران سرطانی میزان وام تخصیصی به هر نفر ۲۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماه است.

حریری با اشاره به اینکه اکثر بیماران سرطانی این استان از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند، اظهار کرد: تلاش شد تا با همکاری این بانک در راستای کمک به این قشر مبلغی تسهیلات قرض الحسنه در اختیار این بیماران قرار گیرد.

وی تصرح کرد: این سومین تفاهم نامه منعقد شده بین انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی و بانک پارسیان کشور است که طی دو تفاهم نامه قبلی نیز همین میزان وام قرض الحسنه در اختیار بیماران سرطانی استان قرار گرفته است.

حریری از اقدام حمایتی و خداپسندانه بانک پارسیان تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با این اقدام درصدی از مشکلات بیماران سرطانی این استان حل شود.

وی از افزایش روز افزون بیماران سرطانی در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه شیوع بیماری سرطان سینه در بین زنان و شیوع بیماری سرطان دستگاه گوارش نسبت به سایر سرطان‌ها، در این استان رو به افزایش است.