اصفهان- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: در تولید چغندر قند مشکلی نداریم و کمبود شکر ارتباطی به این موضوع ندارد بلکه اشکال در سیستم تنظیم بازار است.

مهرداد مرادمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر امروز شاهد کمبود شکر در سطح بازار هستیم ارتباطی به تولید ندارد و هم اکنون تولید ما زیاد است.

وی همچنین در خصوص گران قیمت شدن برنج لنجان و روغن اعلام کرد: با توجه به کمبود آب، کشت برنج امسال کم شد و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت برنج لنجان بودیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اعلام اینکه کاهش کشت برنج لنجان ارتباطی با سیاست این سازمان ندارد و کمبود آب تنها دلیل آن است، افزود: به دلیل بحران آب کشاورزان را دعوت به محصول جایگزین برنج کردیم.

وی در پاسخ به اینکه اگر برنج لنجان کامل حذف شود چگونه پاسخگوی مشتریانی هستید که مشتری این نوع برنج بودند، اعلام کرد: ما محدودیت نگذاشتیم اما اگر هم برنج کاشته شود و با برخورد به بحران آب محصول نتیجه ندهد از هر دو جنبه متضرر می‌شوند.

مرادمند با اعلام اینکه در بحث گران شدن قیمت روغن هم باید دانست که عمده روغن‌های موجود وارداتی است و وابسته به خارج است، افزود: تمام محصولات تولید داخل از جمله پیاز، سیب‌زمینی و مرغ و گوشت با قیمت پائین تر از نرخ واقعی به فروش می‌رسد.