بوشهر - تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با دو هزار مورد تعمیراتی و پس از هفت روز فعالیت شبانه روزی به پایان رسید و این پالایشگاه بصورت کامل در مدار قرار گرفت. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، اکبر غلامی رئیس تعمیرات پالایشگاه اول اظهار کرد: تعمیرات اساسی امسال با تلاش متخصصان همه‌ واحدها و برای آماده سازی و استمرار تولید پیدار گاز، طی هفت روز انجام شد. 

غلامی افزود: این عملیات با انجام ۷۰۲ دستور کار و صدور دو هزار مورد تعمیراتی و با صرف سه هزار نفر- ساعت کار بر اساس برنامه زمانبندی با موفقیت کامل به پایان رسید. 

وی اعلام کرد: بیشترین صدور مجوز تعمیراتی مربوط به عملیات جوشکاری با ۲۲۰ مورد مجوز کار که خوشبختانه بدون هیچگونه حادثه انجام شد. 

غلامی یادآور شد: تعمیرات پیشگیرانه سه ساله و یک ساله کمپرسورهای پروپان، صادرات و تعمیر کامل پکیج های نم زدایی، آمین وسیکل تبرید و همچنین ارتقاء سیستم های کنترلی DCS از ورژن ۵.۳ به ۱۱.۳ و بومی‌سازی دانش فنی این حوزه دریچه ای برای طراحی سیستم‌های کنترل اصلی، رفع اشکالات موجود و بهینه شدن کنترل فرایند، از جمله مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی است. 

وی ادامه داد: پیشگیری از خطرات حمله‌ی سایبری یکی از دستاوردهای مهم در تعمیرات اساسی این پالایشگاه بود. 

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تعمیرات برق گفت: اجرای پروژه ارتقاء و بهینه سازی سیستم مدیریت توان شبکه برق پالایشگاه از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که با انجام آن، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری و مونیتورینگ، تغییرفلوچارت برنامه ریزش بار تا ۶ مرحله روز آمد شد. 

غلامی تصریح کرد: پیشگیرانه همه‌ی سیستم‌های UPS و ترانسفورماتورهای قدرت و باس بارهای ۳-۶-۱۱و ۳۳ کیلوولت و موتورهای فشارقوی ۱۱ کیلوولت از دیگر اقدامات مهم انجام شده بشمار می‌رود که با تلاش متخصصان در واحد برق به ثمر نشست. 

به گفته‌ی وی، با هدف حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی، تعمیرات اساسی واحدهای SRU با دقت بالا و نظارت دقیق انجام گرفت. 

به گزارش خبرنگار مهر، در فاز اول پارس جنوبی روزانه ۲۸.۳ میلیون متر مکعب گاز از دو سکوی سر چاهی برداشت و عملیات جدا سازی آب همراه گاز در سکو انجام می‌شود و گاز و میعانات گازی به‌صورت دو فازی به وسیله یک خط لوله زیر دریایی ۳۲ اینچ به فاصله ۱۰۵ کیلومتر به خشکی منتقل می‌شود.