بوشهر - فرماندار شهرستان دیر گفت: مشکلات عشایر شهرستان دیر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه اعتماد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان دیر اظهار داشت: عشایر نقش بسزایی در پاسداری از ارزش های انقلاب و دینی برعهده دارند، این قشر از جامعه در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تا پای جان از حریم انقلاب دفاع کردند.

وی افزود: موضوع اجرای طرح تامین برق خورشیدی برای عشایر پیگیری می‌شود و جاده دسترسی و آبرسانی به عشایر با تانکر با کمک اداره کل امور عشایر استان بوشهر اجرا خواهد شد.

فرماندار دیر خاطرنشان کرد: در سال جاری که به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، عشایر می توانند با تولید محصولات در این زمینه نقش آفرین باشند.

اعتماد با بیان اینکه، حفظ و صیانت از منابع طبیعی و خدادادی و مراتع بکر توسط عشایر به نحو احسن انجام می‌شود، افزود: ما مسئولان باید در رفع مشکلات این عزیزان تمام توان خود را بکار برده و تلاش خود را برای سهولت در معیشت زندگی انها انجام دهیم.

فرماندار شهرستان دیر گفت: عشایر نقش مهمی در تولید محصولات دامی نظیر گوشت، شیر و سایر فرآورده های دامی به همراه صنایع دستی برعهده دارند، لذا توجه بیش از پیش به آنان ضروری است.

در این مراسم تورج دهبوده نژاد به عنوان مسئول دفتر نمایندگی امور عشایر شهرستان دیر معرفی و از خدمات علی فولادی نماینده پیشین قدردانی شد.