همدان-رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان از حضور داور برجسته همدانی درمسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد وگفت:همدان ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت برگزاری کارگاه‌های قرآنی رادارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تجری ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان همدان، با اشاره به برگزاری این مسابقات در دوره دوم متوسطه، گفت: در این مسابقات ۲۲۰ نفر رتبه برتر اول تا پنجم خواهیم داشت که در شش رشته قرائت، حفظ عمومی و ویژه، اذان، ترتیل و مداحی کسب رتبه خواهند کرد.

وی عنوان کرد: داوران این دور از مسابقات بیشتر از استان‌های تهران و مشهد خواهند بود و یک داور همدانی نیز در کمیته داوران حضور خواهد داشت.

تجری اظهار داشت: ۱۶۰ نفر از عوامل آموزش‌وپرورش اقدامات خدمات‌رسانی و جانبی در مراسم را انجام خواهند داد و به‌طور هم‌زمان این مراسم توسط شبکه‌های قرآن و رادیو قرآن پوشش داده خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان از جمله ابتکارات این دوره نسبت به دوره‌های قبل را برگزاری یادواره مفاخر و بزرگان همدانی در هر دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه، تجلیل از خانواده شهید همدانی و مؤذن همدانی در مراسم اختتامیه پسران و دختران و تشکیل نمایشگاه قرآن و عترت در قالب ۱۴ غرفه با حضور ۳۰ تن از هنرمندان همدانی عنوان کرد.

 تجری از برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد استان با حضور قاریان برتر و نخبه مسابقات خبر داد و بیان کرد: در این محافل انس با قرآن می‌خواهیم که مردم از روند قرائت منتخبین قرآنی آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کنند و این محافل اثرگذار است.

تجری به فوق برنامه‌ها نیز اشاره و بیان کرد: بازدید دانش آموزان از غار علیصدر، شهر لالجین، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، یادمان عین القضات همدانی و باغ موزه دفاع مقدس و شرکت در محفل انس با قرآن در محل باغ موزه از برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: این سازمان یک کمیته فنی برای مدیریت سالن های پسران و دختران خواهد داشت و امیدواریم در سال‌های آینده راهکاری برای حضور عمومی مردم در این مسابقات با توجه به تجهیزات و ظرفیت سالن‌ها داشته باشیم چراکه یکی از مشکلات استان همدان در تبدیل‌شدن به پایتخت فرهنگی نداشتن سالن‌های با ظریفت بالا است.

تجری در خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن نیز افزود: این مسابقات آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد و تاکنون ۴۰ کشور برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند که برگزیدگان ۳۴ امین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌های عمومی جهان اسلام که شامل رشته‌های حفظ و قرائت است، به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهند شد.