مشاور پوتین گفت دولت در فکر حمایت از تولید سینمای روسیه با افزایش مالیات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، انتظار می‌رود دولت روسیه مالیات جدیدی بر زنجیره سینماهای داخلی و کانال‌های تلویزیونی ببندد تا با درآمد حاصل از آن به حمایت از تولید فیلم بپردازد.

اندری بلوسوف مشاور پوتین رییس جمهوری روسیه با اعلام این خبر گفته است دولت روسیه یک بار دیگر به افزایش مالیات‌ها فکر می‌کند تا بتواند بودجه کمک به تولیدات داخلی را بالا ببرد. برمبنای این طرح قرار است ۳ درصد بر مالیات سینماها افزوده شود. نیم درصد نیز بر مالیات استفاده از کانال‌های تلویزیونی اضافه خواهد شد.

برآورد شده با این افزایش مالیات حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار در سال (برابر ۳ تا ۴ میلیارد روبل) جمع آوری شود تا به حمایت از صنعت فیلم روسیه اختصاص یابد.

این خبر با انتقاد سینماها و کانال‌های تلویزیونی روبه‌رو شده که معتقدند همین میزان نیز به کاهش سینماروها منجر خواهد شد و در نهایت تاثیر منفی بر صنعت فیلم داخلی برجای می‌گذارد.

سخنگوی شبکه زنجیره‌ای سینماپارک که از بزرگ‌ترین شبکه‌های سینمای روسیه است، گفته است همین حالا نیز مشتری کافی برای سینماها وجود ندارد و حتی مقدمه افزایش هزینه‌های رفتن به سینما می‌تواند نتیجه کاهشی داشته باشد و منافع سینماها را کاهش دهد. به گفته وی، در نتیجه این کار همان حمایت داخلی که می توانست از سوی سینماها برای صنعت تولید فیلم وجود داشته باشد نیز از بین می‌رود.    

معاون مدیرعامل شبکه تلویزیونی TNTکه از شبکه‌های اصلی روسیه است نیز گفته است کانال‌های تلویزیونی همین حالا هم از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند تا محصولات بیشتری برای عرضه وجود داشته باشد.

این دومین باری است که دولت روسیه چنین مساله‌ای را مطرح می کند و این طرح سال ۲۰۱۱ نیز توسط رییس بنیاد فیلم روسیه مطرح و توسط دولت رد شده بود.