امام جمعه بجنورد گفت: خصوصیات برجسته پهلوانی، از جمله اخلاص، تواضع، ادب و ولایتمداری سبب شده است تا نام و یاد آنان در اذهان زنده نگداشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در دیدار با جامعه ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه پهلوان شدن مکمل قهرمان بودن است، اظهار کرد: واژه قهرمان و پهلوان تفاوت‌های فراوانی با هم دارد که نمونه بارز پهلوان در تاریخ اسلام حضرت علی (ع) است که علاوه بر قهرمانی به صفت پهلوانی نیز نائل آمده است.

وی افزود: میادین ورزشی بهترین آوردگاه برای صدور ارزش‌های انقلاب است و گود ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیز همانند مسجد، ورزشکاران را به خداوند نزدیک می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد با تاکید بر توسعه ورزش پهلوانی در بین جوانان، اظهار داشت: جوانان امروز باید علی باور و علی یاور باشند و باور ولایت و یاری ولایت دو ویژگی شاخص پهلوانان است.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: نخستین نشانه پهلوان تسلط بر نفس است وکسی که برای خدا کار کند و متواضع باشد، و اعضا و جوارح او در راستای بندگی او باشد؛ خدای متعال نیز درعرصه‌های مختلف او را در بین مردم بزرگ و پهلوان خواهد کرد.

وی با اشاره به شیوهای نوین نفوذ دشمنان در بین جوانان تاکید کرد: ورزشکاران و پهلوانان با الگو گرفتن از سیره علوی می‌توانند بر این دشمنان پیروز شوند.

امام جمعه بجنورد خواستار توجه و اهتمام بیشتر مسئولان حوزه ورزش علاوه بر تربیت جسمی ورزشکاران به ابعاد معنوی آن‌ها شد و گفت: ورزشکاران علاوه بر قهرمانی باید به منش پهلوانی دست یابند.

در ابتدای این دیدار امین رشید لمیر مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی برنامه‌های این اداره کل را در هفته پهلوانی و زور خانه‌ای تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای از اول مرداد ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر ۹۳۶ هزار نفر هم اکنون دارای ۴۳ هیات ورزشی است.