بوشهر - فرماندار شهرستان دشتستان گفت: آموزش‌های مهارتی در دشتستان توسعه یابد تا شاهد بهبود وضعیت اشتغال در شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع بعد از ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت هفته مهارت در دشتستان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار برای توسعه اشتغال، توسعه برنامه‌های مهارت‌آموزی است که سازمان فنی و حرفه‌ای نقشی بسیار مهم در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات پیش روی اشتغال، ضعف مشهود و گرایش محدود جوانان جویای کار ودانش آموختگان دانشگاهی به سمت دانش های فنی و حرفه ای است.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه نباید تنها به آموزش های تئوریک دانشگاهی توجه شود، خاطرنشان کرد: عدم حرکت به سمت کسب مهارت‌های کسب و کار، یکی از بزرگترین چالش های فرارو در ساختار نظام آموزشی کشور است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان، بیان کرد: روند خوبی را تاکنون شاهد بوده‌ایم و باید برای جذب بیشتر جوانان جویای کار و ارائه آموزش های مختلف به آنان تلاش شود.

زارع گفت: آموزش نقش مهمی در افزایش بهره وری و اثربخشی بخش های مختلف تولیدی و خدماتی در جامعه دارد و در همین راستا مراکز آموزش فنی و حرفه ای می تواند به‌عنوان اهرمی در راستای ایجاد فرصت گام های موثری بردارد و راه  پیشرفت را برای  گروه های هدف جامعه هموار کند.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه و تقویت چرخه صنعت باید ترکیب تکنسین، مهندس و کارگران ماهر ایجاد شود، افزود: متولیان فنی و حرفه‌ای باید آموزش های کاربردی و مهارتی متناسب با تکنولوژی های روز را توسعه دهند.

آموزش سالانه ۲۵ هزار نفر در استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در این آئین اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان نسبت به تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر بر اساس درخواست شرکای آموزشی اقدام می‌کند.

عبدالرسول کازرونی اضافه کرد: رایگان بودن آموزش‌ها و وجود بستر مناسب برای استفاده همگان باعث شده جوانان علاقمند به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های اساسی روز به روز به سمت شرکت در این مراکز سوق یابند.

وی افزود: در سطح استان سالانه بیش ۲۵ هزار نفر آموزش مهارتی فرا می گیرند، گفت: توسعه آموزش های مهارتی با همکاری بخش خصوصی در سطح استان در راستای اشتغال پایدار جوانان در دستور کار است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون زیرساخت های لازم برای ارائه آموزش های نوین به کارآموزان درمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان فراهم است.

وی ضمن تاکید بر حضور فعال مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دشتستان در عرصه مهارت آموزی گفت: این مرکز با توجه به قابلیت ها و امکانات و منابع انسانی موجود و در راستای دستیابی به اهداف سازمانی، تمام تلاش  و سعی خود را در راستای ارائه آموزش های مهارتی با اثر بخشی بالا را سرلوحه کار خود قرارداده است.

لزوم فراگیری آموزش‌های فنی

امام جمعه برازجان گفت: در هر کشوری جوانان به‌عنوان مهمترین سرمایه آن کشور هستند که اگر از ظرفیت آنان استفاده نشود به تهدیدی بزرگ تبدیل می شوند که این امر لزوم کسب مهارت برای ایجاد اشتغال را دو چندان می کند.

حجت الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال باید به سمت مشاغل آزاد برویم و اجرای این طرح فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای در زمینه های مختلف را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاورد های کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان دشتستان با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.