سنندج- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خریدبیش از ۴۴۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خبرداد و گفت: تاکنون هم ۹۶ هزار تن گندم از کردستان به خارج از استان صادر شده

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۴۴۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده است.

وی بیان کرد: تعداد مراکز خرید گندم در استان کردستان ۹۵ مرکز است که از این تعداد ۷۵ مرکز مربوط به شبکه تعاون روستایی و ۲۰ مرکز هم مربوط به سیلوهای دولتی و خصوصی و کارخانجات آرد سازی است.

صالحی بیشترین میزان خرید گندم در استان را مربوط به شهرستان بیجار با ۱۴۰ هزار و ۹۲ تن ذکر کرد واظهارداشت: در شهرستان های سقز، دهگلان وکامیاران هم به ترتیب ۷۹ هزار تن، ۵۳ هزار تن و ۳۶ هزار تن گندم تاکنون خریداری شده است.

وی عنوان کرد: میزان خرید گندم در شهرستان دیواندره هم ۲۶ هزار تن، سنندج ۱۳ هزار، مریوان هزار و ۲۰۰ تن، بانه ۹۱۳ تن و سروآباد هم ۶۲۳ هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ارزش ریالی میزان گندم خریداری شده در استان را ۵۶۴ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: میزان خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

صالحی بیان کرد: مجوز حمل ۳۵۰ هزار تن گندم در کردستان به خارج از استان ابلاغ شده که تاکنون ۹۶ هزار تن آن به خارج از استان صادر شده است.