کرمان - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله حسن پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور از بین بردن بسترهای تخلفاتی و برخورد با متخلفان و انهدام شبکه های فعال در زمینه قاچاق کالا طرحی سه روزه را اجراء کردند.

وی بیان کرد: با اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس در این طرح ۳۸ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ریالی ۵۱ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال کشف شد.

حسن پور افزود: از مهمترین این کشفیات می توان به کشف یک کانتینر پوشاک، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، انبه و انواع قطعات یدکی و جانبی موبایل و کامپیوتر و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به توقیف ۱۵۴ دستگاه خودرو حمل کالای قاچاق در این طرح، گفت: در این رابطه ۲۹۴ متهم دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

سرهنگ حسن پور گفت: ورود کالای قاچاق باعث بوجود آمدن اخلال در نظام اقتصادی کشور است، از این رو پلیس برای تحقق بیشتر اقتصاد مقاومتی مبارزه بی امان با ورود کالای قاچاق را در دستور کار قرار داده است.