ایلام -رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از فعالیت ۴۰ هزار نفر در ستادهای اقامه نماز جمعه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر چهارشنبه در همایش ائمه جمعه استان ایلام در شهرستان چرداول اظهار داشت: هم اکنون در بیش از ۹۰۰ شهر نمازهای جمعه برگزار می شود.

وی افزود: ستادهای نماز جمعه متشکل از معتمدین ، فرهنگیان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران کشور بوده و مورد اعتماد و وثوق مردم و مسئولان هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یادآور شد: در تاریخ تشیع حماسه ای والاتر از واقعه خونین کربلا وجود ندارد ، کربلا تفسیر آیات نورانی قرآن کریم است ولی این حادثه دردناک تاریخ مرهون برپایی نماز در سخت ترین شرایط زمانی و مکانی است، حسین بن علی (ع) در طول حیات نورانی خود هیچگاه تسلیم ظالمان نشد ولی در شب و روز عاشورا برای اقامه نماز از دشمن خود درخواست کرد که نشان دهنده جایگاه و شان این فریضه الهی در دیدگاه سیدالشهداء (ع) است.

تقوی ادامه داد: روحیه مبارزه با ستمگران در نماز متجلی است و باید بتوانیم با تقویت هر چه بیشتر نمازهای جماعت و حضور نسل جوان و نوجوان آنها را در مقابل تهدیدات دشمنان بیمه کرده و برای آینده کشور آماده کنیم.

وی گفت: هرچه قدر عموم مردم را با فرهنگ نماز آشنا کنیم، ضمن عاری کردن جامعه از ناهنجاری ها ، نسل بهتری را برای آینده نظام و انقلاب تربیت خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: امروز نیز میعادگاه های نماز جمعه مکانی برای اتحاد و همبستگی جهان اسلام و مومنان بوده و خطیبان جمعه با بیان مسائل روز در صدد بیان خدعه ها و توطئه ها دشمنان علیه امت اسلامی و وحدت مسلمانان برای مقابله با این تهدیدات هستند.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه تلاش می کنند در کنار مسئولان خدمات نظام را برجسته و با بیان نارسایی ها کمک کار دولت و مسئولان اجرایی در راستای رفع مشکلات باشند.