همدان - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از افزایش برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: احیا دارالقرآن ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مسیب زاده شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه مسابقات قرآن، عترت ونماز دانش آموزان پسر کشور در همدان گفت: امسال یک هزار نفر از برگزیدگان قرآنی در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر شرکت کردند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان پسر نفرات برگزیده هر رشته معرفی می شوند که نشان از تلاش مضاعف آنان دارد.

وی با اشاره به  مشارکت شش میلیون نفری دانش آموزان در مسابقات قرآنی در مدارس کشور، عنوان کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور نیروها و عوامل اجرایی وزارت آموزش و پرورش با تمام وجود در امر خدمت رسانی تلاش بی شائبه ای داشتند.

مسیب زاده با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های همدان در برگزاری این مسابقات بیان کرد: استان همدان ویژگی های خاص خود را دارد و شهری تاریخی، علمی و مذهبی است و در برگزاری این مسابقات موفق عمل کرده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ورقی دیگری از اوراق مسابقات قرآن دانش آموزان کشور در همدان رقم زده شد، افزود: فعالیت های آموزش و پرورش به ویژه فعالیت های قرآنی این نهاد با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سال جاری برگزار شده است.

مسیب زاده تاکید کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور نیروها و عوامل اجرایی وزارت خانه آموزش و پرورش با وجود تمام در امر خدمت رسانی تلاش بی شائبه ای داشتند.

وی با بیان این که امسال آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه در امر برگزاری این مسابقات مشارکت داشتند، عنوان کرد: شاهد حضور ناظرین از سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره از مسابقات بودیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش افزایش سافته و احیا دارالقرآن ها در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: آموزش و پرورش کشور ایران نخستین کشور در برگزاری مسابقات قرآنی بوده است و پس از آن کشور امارات در این زمینه کوشیده است.