جاری شدن سیل در پاکستان خودروی حامل مهمانان مراسم عروسی را با خود برد و ۲۱ کشته بر جای کذاشت و در ایالت های «بیهار» و «آسام» هند نیز ۴۷ قربانی گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، بارش باران و جاری شدن سیل در منطقه «زخه خیل» ایالت خیبرپختونخواه پاکستان باعث شد خودروی حامل مهمانانی که عازم مراسم عروسی بودند، را سیل با خود ببرد و در اثر این حادثه دستکم ۲۱ نفر کشته و دهها نفر مجروح شوند.

مهمانان برای شرکت در مراسم عروسی در حال سفر از روستایی به روستایی دیگر بودند که خودروی حامل آنها دچار حادثه شد و سیلاب آنرا با خود برد. نیروهای امداد و نجات ۲۱ جسد را از آب گرفته اند و تلاش برای نجات غرق شدگان ادامه دارد و تیمی از غواصان به منطقه اعزام شده است.

اطلاع دقیقی از تعداد سرنشینان این خودروی در دست نیست، اما بیشتر قربانیان این حادثه کودکان و زنان هستند.

از سویی دیگر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایالت های «بیهار» و «آسام» هند ۴۷ قربانی گرفت و صدها هزار نفر نیز بی خانمان شدند. در ۱۰ شهرستان ایالت «بیهار» اوضاع وخیم گزارش شده است.  

همچنین در ایالت «آسام» هند ۲۱ نفر بر اثر جاری شدن سیل کشته و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نیز بی خانمان شده اند.

لازم به ذکر است بارش بارانهای موسمی در این فصل از سال پدیده ای شایع است و هر ساله تعدادی از مردم این منطقه قربانی جاری شدن سیل می شوند. بالا رفتن دمای هوا و تغییرات جوی از جمله علل جاری شدن سیل در هند و پاکستان است.

سال گذشته میلادی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند از کشورهای عضو اتحادیه «سارک» خواسته بود با همکاری تمام کشورهای عضو این اتحادیه برای مبارزه با بلایای طبیعی نیروی واکنش سریع تشکیل شود.