هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران مهرماه در کیش برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: مدیریت و اقتصاد دریا، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی محورهای مورد بحث در این همایش است.

وی افزود: کیش به عنوان نمایشگاه دایمی همایش صنایع دریایی انتخاب شده که این موضوع برای جذب و توسعه گردشگری خوب است.

 دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: موضوع دیگری که در همایش صنایع دریایی مورد توجه قرار گرفته توجه خاص به صنایع فراساحل، نفت و گاز است همچنین برنامه خاصی برای حضور دانشمندان و متخصصان مطرح داخلی و بین المللی صورت گرفته است وتاکنون برخی از کشورها مانند استرالیا حضور خود را قطعی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هر اندازه حوزه دریا بر اساس همایش ها، سمینارها و اجلاس ها تقویت شود به نفع کشور است و ما به دنبال بحث توسعه دریا محور هستیم و هر اندازه این توسعه بتواند برای مسئولین و برنامه ریزان بیشتر روشن شود به نفع جامعه دریایی و اقتصاد کشور است.

مظاهری تصریح کرد: تاکنون ۶۰ شرکت خارجی برای حضور در نمایشگاه اقدام به رزرو غرفه کرده اند و استقبال خیلی خوبی از این همایش شده است.