یزد ـ امام جمعه یزد از ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان یزد خواست تا مسائل فرهنگی و دینی استان را مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های استان یزد و روسای ستادهای برگزاری نمازجمعه در سطح استان با اشاره به اینکه مسائل بسیار مهمی باید از سوی ائمه جمعه مدنظر قرار گیرد و برای مردم مطرح شود، ‌ اظهار داشت: مسائل فرهنگی و دینی در اولویت این برنامه‌ ها قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی بیان کرد: دشمن بر روی جوانان و نوجوانان ما سرمایه گذاری کرده و با استفاده از وسایل ارتباطی و شبکه های مختلف اجتماعی تلاش می کند خواسته های خود را در کشور اجرایی کند.

ناصری بیان کرد: دشمنان می دانند اگر بتوانند بر رفتار، تفکر و اعتقادات جوانان ما اثر بگذارند می توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه با استفاده از تریبون‌های برگزاری نمازجمعه باید برای روشنگری در این زمینه و آگاه کردن مردم نسبت به برنامه های ضدفرهنگی دشمن اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه عده ای از روی نا آگاهی گرفتار دسیسه های دشمن و فساد اخلاقی می شوند، تصریح کرد: باید از ظرفیت تریبون های نمازجمعه همچنین با استفاده از اعتمادی که مردم به ائمه جمعه دارند، نسبت به آگاه کردن مردم اقدام شود.

ناصری همچنین با تاکید بر اهمیت برنامه های مذهبی و دینی تصریح کرد: برخی فرایض دینی نظیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده که این امر آثار و تبعات نامبارکی برای استان به دنبال داشته و شایسته است ائمه جمعه بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی تاکید داشته باشند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ائمه جمعه باید به عنوان افرادی دلسوز برای جامعه، مسائل دیگری همچون برگزاری کنسرت‌ها، اهمیت حجاب و ... را نیز مدنظر قرار دهند و برای مردم سخنرانی‌های اثرگذار داشته باشند.

وی تصریح کرد: ستادهای برگزاری نمازجمعه نیز باید با تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح و اثرگذار نسبت به ترویج و تقویت فرایض دینی در جامعه اقدام کنند.

ناصری همچنین بر لزوم افزودن بر شکوه برگزاری نمازجمعه در سراسر استان تاکید کرد و اظهار داشت: خطبه‌های نمازجمعه باید کوتاه و اثرگذار باشد تا مردم به سمت نمازجمعه جذب شوند.

وی همچنین تصریح کرد: مردم به خوبی می‌دانند که برگزاری نمازجمعه در طول بیش از سه دهه گذشته تا چه حد توانسته در خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی با هوشیار کردن مردم و اطلاع رسانی به آنها از طریق خطبه ها اثرگذار باشد.