قم - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: برای تجلیل از خاندان امام کاظم(ع) دهه اول ذی القعده به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده تا با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار مهر‏، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در آئین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که صبح پنج‌شنبه با حضور خادمان و مسئولان فرهنگی حرم‌های امام رضا(ْع)، کریمه اهل بیت(س) و احمد بن موسی(ع)، نمایندگان بیوت مراجع، خانواده‌های شهدا، مدیران فرهنگی استانی و کشوری و زائران در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: دهه اول ذی القعده برای خاندان پیامبر اسلام(ص) یادآور جشن و سرور است و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ابتدای آن و ولادت امام رضا(ع) در پایان دهه اول قرار دارد و همچنین در نیمه این دهه حضرت احمد بن موسی(ع) و عبدالعظیم حسنی(ع) تکریم می‌شوند.

وی بیان کرد: ۲۰ ذی القعده زیارت مخصوص امام رضا(ع) است و بیست و پنجم این ماه نیز دحوالارض است که در این روز زیارت حضرت رضا(ع) افضل اعمال در این روز است.

امام جمعه قم ابراز کرد: از مقامات و کرامات بانوی بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) بسیار گفته‌اند. همه شیعیان امام صادق(ع) به شفاعت حضرت معصومه(س) اهل بهشت هستند و همچنین هرکس زیارت این بانو را زیارت کند از بهشتیان است.

وی اظهار کرد: برای تجلیل از خاندان موسی بن جعفر(ع) دهه اول ذی القعده به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده تا با معارف و اهداف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم. امید که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم.