فیلم مستند بلند «جزایر وحش» به کارگردانی حسین صافی پس از طی آخرین مراحل فنی تولید، در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «جزایر وحش» به کارگردانی حسین صافی سفری به جزایر خالی از سکنه استان بوشهر دارد، به قصد دیدن لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی و صدها هزار پرندگان مختلف که برای زادآوری به این جزایر می‌آیند.

سید حسین صافی یکی از مستندسازان گونه‌ زیست‌محیطی و حیات‌وحش ایران است که بویژه در پهنه‌ جنوب کشور و سواحل خلیج فارس و دریای عمان، به ثبت و ضبط فرهنگ بومی و فولکلوریک، جغرافیای محیطی و گونه‌های زیستی خشکی و دریایی و جانوری این منطقه پرداخته است.

از جمله آثار صافی می‌توان به مستندهای «سیراف»، «صحرای زنده»، «میمند»، «حلزون‌ها»، «در حاشیه جنگل»، «مانگروها»، «گیاهان مناطق خشک و شور»، «دریاچه طشکژ»، «نیمه روشن»، «گنــــو»، «ساحل» و «دگردیسی» اشاره کرد.

عوامل تولید مستند ۷۳ دقیقه‌ای «جزایر وحش» عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، تصویربردار، صدابردار، تدوینگر، کارگردان و تهیه‌کننده: سیدحسین صافی، صداگذار و موسیقی: اکبر ابراهیمی؛ عکاس: ابراهیم قهوه‌چی‌زاده، گوینده متن: مهدی امانی. این مستند تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.