بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از کلنگ‌زنی و افتتاح سه پروژه عمرانی حوزه سلامت این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

عادل مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت یازدهم در زمینه عمرانی حوزه سلامت این شهرستان اقدامات ارزشمندی انجام داده است، اظهار داشت: احداث و بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان یندر دیّر، پایگاه اورژانس ۱۱۵ دیّر، پایگاه بهداشتی بردخون، مرکز خدمات جامع سلامت بردستان، خانه‌های بهداشت سرمستان، مغدان، شهنیا و جبرانی از جمله پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت است که در شهرستان دیر به بهره‌برداری رسیده است یا در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت گفت: سه باب خانه بهداشت در روستاهای شهنیا، مغدان و سرمستان ، مرکز خدمات جامع سلامت بردستان و مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان بندر دیر و پایگاه اورژانس ۱۱۵ دیر در دست احداث داریم که خانه بهداشت مغدان و پایگاه اورژانس ۱۱۵ بندر دیر که اکنون در آستانه بهره‌برداری قرارگرفته است در هفته دولت امسال افتتاح خواهند شد.

مقدس به اعتبارات این بخش از پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: برای احداث سه خانه بهداشت شهنبا، سرمستان و مغدان در مجموع مبلغ ۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیص شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به نقش خیرین سلامت در توسعه حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال ساخت یک باب خانه بهداشت نیز توسط شرکت پتروشیمی فاتح کیمبا به عنوان خیّر سلامت در روستای جبرانی آغاز خواهد شد.

مقدس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این خانه بهداشت در زمینی به مساحت ۶۳۵ مترمربع طراحی‌شده که امیدواریم طی ۶ ماه پس از کلنگ‌زنی به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه دیگری که در هفته دولت در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ بندر دیّر که با زیر بنای ۳۳۵ متر مربع در ۲ طبقه و با اعتبار پنج میلیارد ریال ساخته شده است که آماده بهره‌برداری است.