چالوس - مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت و صدور مجوز برای هشت و ۵۰۰ نشریه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محرابی ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز خبرنگار در چالوس بابیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نشریه در کشور وجود دارد، گفت: رتبه‌بندی در سال ۹۴ در مورد روزنامه‌ها به شکل آزمایشی انجام شد و مهم‌ترین هدف آن نیز ساماندهی امکانات است بابیان اینکه خبرنگاری قابل پیش‌بینی نیست و همین مسئله گاهی باعث ناراحتی مسئولان است.

وی به تلاش دولت برای شفاف‌سازی در امر مطبوعات اشاره کرد و افزود: سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به همین منظور ساخته‌شده است، اما تعداد بسیار کمی از خبرنگاران تاکنون به این سایت مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در شبکه‌های توزیع مطبوعات تل سال گذشته دستورالعمل مشخصی وجود نداشت و این کار برای اولین بار در این دولت در کارگرهای خاص طراحی‌شده است.

وی بابیان اینکه در ۲۸ استان کشور خانه مطبوعات تشکیل‌شده است، تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید، بخشی از فعالیت‌های دولت به اصناف واگذارشده است و خامه مطبوعات نیز در همین راستا تشکیل‌شده تا مسائل مربوط به خبرنگاران را پیگیری کند.

در این همایش دعوت سلیقه‌ای خبرنگاران از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس سبب انتقاد و نارضایتی برخی فعالان رسانه‌ای و منتقدان عملکرد فرمانداری شده است.

بسته بودن فضای اطلاع رسانی، حمایت نشدن، بیمه، مشکلات معیشتی، همکاران نکردن مسئولان با رسانه از جمله مشکلات خبرنگاران مطرح شده است.